Page 110 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 110
Ravnatelji so morali tudi oceniti, koliko knjig (brez revij in ostalega perio-
dičnega tiska) imajo v šolski knjižnici. Iz tabele 5.5 vidimo, da jih je približno 25
% poročalo, da imajo v šolski knjižnici več kot 10.000 tiskanih knjig, okoli 11 %
pa jih je poročalo, da imajo 250 knjig ali manj.
Tabela 5.6: Število revij in ostalega periodičnega tiska
Približno koliko različnih naslovov revij in ostalega periodičnega Odstotek SE
tiska (tiskanega) ima vaša šolska knjižnica?
4,73 3,06
0 30,27 6,15
23,99 4,62
1–5 33,05 4,38
7,95 1,66
6–10
11–30
31 ali več
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
110
Ravnatelje smo vprašali tudi, koliko različnih naslovov revij in ostalega pe-
riodičnega tiska imajo v šolski knjižnici – odgovore razberemo iz tabele 5.6.
Okoli 8 % jih je poročalo, da imajo 31 ali več različnih naslovov revij in ostale-
ga periodičnega tiska; zelo majhen je odstotek tistih, ki v šolski knjižnici sploh
nimajo periodike, pa vendar obstajajo tudi take šole. Največ šol je pri številu
različnih tiskanih revij in druge periodike nekje v sredini, torej 1–5, 6–10 bodi-
si 11–30.
Tabela 5.7: Izposoja tiska in možnost izposoje za doma
Ali si lahko učenke in učenci v knjižnici izposodijo tiskane knjižne Odstotek SE
enote in jih odnesejo domov?
96,13 2,88
da 3,87 2,88
ne
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Večna ravnateljev je poročala, da imajo učenci v šolski knjižnici možnost
izposoditi si knjige, ki jih lahko tudi odnesejo domov, kar vidimo iz tabele 5.7.
Glede dostopa do elektronskih knjig so odgovori ravnateljev precej blizu
(tabela 5.8). V grobem lahko rečemo (ob upoštevanju standardne napake), da
ima približno polovica šol dostop do takšnih knjig, približno polovica pa ne.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
dičnega tiska) imajo v šolski knjižnici. Iz tabele 5.5 vidimo, da jih je približno 25
% poročalo, da imajo v šolski knjižnici več kot 10.000 tiskanih knjig, okoli 11 %
pa jih je poročalo, da imajo 250 knjig ali manj.
Tabela 5.6: Število revij in ostalega periodičnega tiska
Približno koliko različnih naslovov revij in ostalega periodičnega Odstotek SE
tiska (tiskanega) ima vaša šolska knjižnica?
4,73 3,06
0 30,27 6,15
23,99 4,62
1–5 33,05 4,38
7,95 1,66
6–10
11–30
31 ali več
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
110
Ravnatelje smo vprašali tudi, koliko različnih naslovov revij in ostalega pe-
riodičnega tiska imajo v šolski knjižnici – odgovore razberemo iz tabele 5.6.
Okoli 8 % jih je poročalo, da imajo 31 ali več različnih naslovov revij in ostale-
ga periodičnega tiska; zelo majhen je odstotek tistih, ki v šolski knjižnici sploh
nimajo periodike, pa vendar obstajajo tudi take šole. Največ šol je pri številu
različnih tiskanih revij in druge periodike nekje v sredini, torej 1–5, 6–10 bodi-
si 11–30.
Tabela 5.7: Izposoja tiska in možnost izposoje za doma
Ali si lahko učenke in učenci v knjižnici izposodijo tiskane knjižne Odstotek SE
enote in jih odnesejo domov?
96,13 2,88
da 3,87 2,88
ne
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Večna ravnateljev je poročala, da imajo učenci v šolski knjižnici možnost
izposoditi si knjige, ki jih lahko tudi odnesejo domov, kar vidimo iz tabele 5.7.
Glede dostopa do elektronskih knjig so odgovori ravnateljev precej blizu
(tabela 5.8). V grobem lahko rečemo (ob upoštevanju standardne napake), da
ima približno polovica šol dostop do takšnih knjig, približno polovica pa ne.
bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji