Page 107 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 107
imajo v njihovi šoli od 0 do 10 % otrok iz ekonomsko deprivilegiranih družin,
na drugi strani pa je približno 18 % ravnateljev poročalo, da je v njihovih šolah
več kot polovica otrok, ki prihajajo iz ekonomsko deprivilegiranih družin. Po
oceni približno 9 % ravnateljev je na njihovih šolah od 0 do 10 % otrok iz eko-
nomsko dobro stoječih družin, približno 34 % pa je ocenilo, da je na njihovi šo-
li več kot polovica otrok iz ekonomsko dobro stoječih družin.
Tabela 5.2: Pomanjkanje šolskih virov in virov za poučevanje
– ocena ravnateljev
Koliko je vaša šola pri izved- Sploh ne Malo Precej Zelo
bi pouka prikrajšana zaradi
pomanjkanja ali neustreznosti 84,16 (3,5) 12,94 (3,33) 2,9 (1,66) 107
82,59 (3,96) 13,55 (3,47) 3,86 (1,91) 0
naslednjega? 0
A. Splošnih šolskih virov
gradiv za poučevanje (npr.
učbenikov)
pisarniškega materiala (npr. papirja,
svinčnikov)
šolskih stavb in zemljišč 68,98 (5,4) 18,66 (3,9) 8,78 (3,51) 3,58 (1,56)
ogrevanja/hlajenja in razsvetljave 87,3 (3,06) 10,58 (2,79) 2,11 (1,6) 0
učilnic in drugih prostorov, namen- 65,98 (5,95) 23,84 (5,2) 7,22 (2,65) 2,97 (1,34)
jenih pouku
osebja, ki skrbi za tehnično podporo 57,66 (5,79) 28,96 (5,35) 10,45 (3,91) 2,93 (2,77)
avdiovizualnih pripomočkov (in- 55,07 (5,28) 31,99 (4,97) 6,66 (3,32) 6,27 (3,42)
teraktivnih šolskih tabel, digitalnih 39,57 (5,87) 39,02 (6,19) 15,35 (5,3) 6,05 (2,59)
projektorjev)
računalnikov za potrebe pouka
(računalnikov ali tabličnih računal-
nikov, ki jih lahko uporabljajo učen-
ke in učenci)
pripomočkov za učenke in učence s 35,73 (5,59) 47,69 (4,92) 13,07 (3,86) 3,52 (2,04)
posebnimi potrebami
B. Virov za poučevanje branja 50,49 (6,07) 31,16 (5,6) 11,24 (3,76)
učiteljev, specializiranih za 7,12 (3,5)
poučevanje branja
računalniških programov za 29,35 (5,34) 40,31 (3,98) 19,32 (2,89) 11,03 (3,94)
poučevanje branja
šolska kompozicija in viri
na drugi strani pa je približno 18 % ravnateljev poročalo, da je v njihovih šolah
več kot polovica otrok, ki prihajajo iz ekonomsko deprivilegiranih družin. Po
oceni približno 9 % ravnateljev je na njihovih šolah od 0 do 10 % otrok iz eko-
nomsko dobro stoječih družin, približno 34 % pa je ocenilo, da je na njihovi šo-
li več kot polovica otrok iz ekonomsko dobro stoječih družin.
Tabela 5.2: Pomanjkanje šolskih virov in virov za poučevanje
– ocena ravnateljev
Koliko je vaša šola pri izved- Sploh ne Malo Precej Zelo
bi pouka prikrajšana zaradi
pomanjkanja ali neustreznosti 84,16 (3,5) 12,94 (3,33) 2,9 (1,66) 107
82,59 (3,96) 13,55 (3,47) 3,86 (1,91) 0
naslednjega? 0
A. Splošnih šolskih virov
gradiv za poučevanje (npr.
učbenikov)
pisarniškega materiala (npr. papirja,
svinčnikov)
šolskih stavb in zemljišč 68,98 (5,4) 18,66 (3,9) 8,78 (3,51) 3,58 (1,56)
ogrevanja/hlajenja in razsvetljave 87,3 (3,06) 10,58 (2,79) 2,11 (1,6) 0
učilnic in drugih prostorov, namen- 65,98 (5,95) 23,84 (5,2) 7,22 (2,65) 2,97 (1,34)
jenih pouku
osebja, ki skrbi za tehnično podporo 57,66 (5,79) 28,96 (5,35) 10,45 (3,91) 2,93 (2,77)
avdiovizualnih pripomočkov (in- 55,07 (5,28) 31,99 (4,97) 6,66 (3,32) 6,27 (3,42)
teraktivnih šolskih tabel, digitalnih 39,57 (5,87) 39,02 (6,19) 15,35 (5,3) 6,05 (2,59)
projektorjev)
računalnikov za potrebe pouka
(računalnikov ali tabličnih računal-
nikov, ki jih lahko uporabljajo učen-
ke in učenci)
pripomočkov za učenke in učence s 35,73 (5,59) 47,69 (4,92) 13,07 (3,86) 3,52 (2,04)
posebnimi potrebami
B. Virov za poučevanje branja 50,49 (6,07) 31,16 (5,6) 11,24 (3,76)
učiteljev, specializiranih za 7,12 (3,5)
poučevanje branja
računalniških programov za 29,35 (5,34) 40,31 (3,98) 19,32 (2,89) 11,03 (3,94)
poučevanje branja
šolska kompozicija in viri