Page 103 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 103
ela 4.13: Število elektronskih naprav doma, ki omogočajo prenos
digitalnih informacij – ocena staršev

Koliko elektronskih naprav, ki omogočajo prenos digitalnih in- Odstotek SE
formacij, imate doma? Upoštevajte računalnike, tablice, pametne
telefone, pametne televizije in e-bralnike. (Ne upoštevajte ostal- 0,17
1,06
ih naprav.) 0,89
0,84
nobene 1,12 0,25
1–3 naprave 37,91
4–6 naprav 42,25
7–10 naprav 15,95
več kot 10 naprav 2,78

Vir: Nacionalna baza ePIRLS.

Tabela 4.14: Časovna ocena učencev o njihovem branju izven šole (na
običajen šolski dan)

103

Koliko časa bereš izven šole na običajen šolski dan? Odstotek SE
manj kot 30 minut 48,00 1,44
od 30 minut do 1 uro 38,29 1,25
od 1 do 2 uri 8,12 0,56
2 uri ali več 5,60 0,38

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Učence smo spraševali o raznih trditvah o branju in branju v povezavi s šol-
skim delom, kar smo večinoma predstavili v prvem delu te monografije – pri
opisih osnovnih rezultatov PIRLS in ePIRLS (v poglavju o karakteristikah učen-
cev). So pa morali učenci tudi oceniti, koliko časa namenijo branju izven šole
(se pravi, tudi doma). Kakor vidimo iz tabele 4.14, je večina učencev poročala,
da na običajen šolski dan izven šole bere manj kot 30 minut (okoli 48 % učen-
cev), približno 38 % učencev pa izven šole bere od 30 minut do ene ure. Naj-
manjši je delež tistih učencev, ki na običajni šolski dan izven šole berejo 2 uri ali
več (teh je nekaj manj kot 6 %).

Lestvica, ki jo prikazujemo v tabeli 4.15, je sestavljena iz rezultatov, ki so bi-
li zbrani tako iz vprašalnika za učence kakor iz vprašalnika za starše. Sestavlje-
na je iz kombinacije odgovorov na vprašanja o dostopnosti do domačih virov,
in sicer: število knjig doma (odgovarjali so učenci), število otroških knjig doma
(odgovarjali so starši), število domačih virov za učenje (učenci),6 najvišja dose-

6 Kategorije so bile tri: nič, internetna povezava ali lastna soba, oboje.

podpora v domačem okolju
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108