Page 98 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 98
Tabela 4.4: Število knjig doma – odgovori učencev Odstotek SE

Približno koliko knjig imate doma? 8,00 0,93
(Ne štej revij, časopisov ali šolskih knjig.) 23,56 0,91
nič ali zelo malo (0 do 10 knjig) 42,48 0,96
za eno knjižno polico (11 do 25 knjig) 16,06 0,72
za eno knjižno omaro (26 do 100 knjig) 9,90 0,60
za dve knjižni omari (101 do 200 knjig)
za tri ali več knjižnih omar (več kot 200 knjig)

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Tabela 4.5: Število knjig doma – odgovori staršev

Približno koliko knjig imate doma? Odstotek SE
(Ne štejte elektronskih knjig, revij, časopisov in otroških knjig.)

98 0–10 9,85 0,83
11–25 18,57 0,71
26–100 39,94 0,80
101–200 15,91 0,59
več kot 200 15,73 0,87

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Tudi ko so na isto vprašanje odgovarjali starši, dobimo podobne odgovo-
re (tabela 4.5). Večina družin četrtošolcev je še vedno poročala, da imajo do-
ma do 100 knjig. Majhen delež družin (okoli 10 %) je poročal, da imajo doma
do 10 knjig.4 Približno enaka deleža, glede na odgovore staršev, pa sta družin
ki imajo doma bodisi 101–200 knjig ali pa več kot 200 knjig (teh je približno 15
% v obeh skupinah).

Tabela 4.6: Število otroških knjig doma

Približno koliko otroških knjig imate doma? Odstotek SE
(Ne štejte otroških elektronskih knjig, revij in šolskih knjig.)

0–10 7,52 0,80
11–25 19,75 0,82
26–50 34,52 0,86
51–100 26,10 1,02

4 Seveda s tem, če vemo kako močno je število knjig doma povezano z bralno pismenostjo otrok, ne
smemo biti zadovoljni.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103