Page 100 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 100
Tabela 4.8: Branje staršev za zabavo

Kako pogosto vi sami doma berete za zabavo? Odstotek SE
vsak dan ali skoraj vsak dan
enkrat ali dvakrat na teden 38,75 0,98
enkrat ali dvakrat na mesec
nikoli ali skoraj nikoli 34,47 0,87

Vir: Nacionalna baza PIRLS. 19,27 0,70

Tabela 4.9: Strinjanje staršev s trditvami o branju 7,52 0,42

Prosimo, označite, Zelo se Strinjam se Ne strinjam se Sploh se ne
koliko se strinjate z strinjam strinjam
naslednjimi trditvami

o branju. 

Berem samo, če moram. 3,96 (0,38) 13,6 (0,75) 35,18 (0,98) 47,25 (1,08)

100 O branju se rad pogovar- 18,08 (0,92) 59,66 (0,92) 18,77 (0,66) 3,5 (0,35)
jam z drugimi.

V prostem času rad 40,76 (0,88) 44,81 (0,91) 11,7 (0,74) 2,73 (0,31)
berem.

Berem samo zato, da se o 7,31 (0,38) 23,07 (0,65) 44,23 (1,09) 25,38 (0,83)
čem informiram.

Branje je pri nas doma 18,08 (0,8) 56,58 (1,07) 23,19 (0,9) 2,14 (0,3)
pomembna dejavnost.

Rad bi imel več časa za 48,06 (1,12) 37,81 (1,02) 11,96 (0,59) 2,17 (0,29)
branje. 48,67 (0,91) 40,36 (0,98) 8,79 (0,62) 2,18 (0,28)
Uživam v branju. 25,14 (0,82) 35,31 (0,8) 32,07 (1,02) 7,48 (0,48)
Branje je eden mojih najl-
jubših hobijev.

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Starši so se najmanj strinjali s trditvijo, da berejo le, če morajo. Teh, ki se s
to trditvijo sploh niso strinjali, je bilo približno 47 %, teh, ki se s trditvijo niso
strinjali, pa okoli 35 %. Večina staršev se ni strinjala ali se sploh ni strinjala s trdi-
tvijo, da berejo le zato, da se informirajo. Kot vidimo iz tabele 4.9, starši četrto-
šolcev radi berejo v prostem času (če pogledamo kategoriji odgovorov zelo se
strinjam in strinjam se). Večina staršev se je tudi strinjala ali zelo strinjala s pre-
ostalimi trditvami, in sicer, da se o branju radi pogovarjajo z drugimi, da je bra-
nje pri njih doma pomembna dejavnost, da v branju uživajo in da bi radi imeli
več časa za branje. Kot je razvidno iz tabele 4.9, je bil eden bolj (med različnimi
kategorijami odgovorov) razporejenih odgovorov staršev na trditev, da je bra-

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105