Page 99 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 99
Približno koliko otroških knjig imate doma? Odstotek SE
(Ne štejte otroških elektronskih knjig, revij in šolskih knjig.) 12,11 0,71
več kot 100
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Starše smo tudi vprašali, koliko otroških knjig imajo doma. Iz tabele 4.6 vi-
dimo, da je največ staršev otrok, ki so bili vključeni v PIRLS, poročalo, da ima-
jo doma od 26 do 50 otroških knjig. Spet pa sta najmanjša deleža tistih, ki ima-
jo doma zelo malo in zelo veliko otroških knjig. Družin kjer imajo doma do 10
otroških knjig je približno 8 %, družin, ki imajo doma več kot 100 otroških knjig
pa približno 12 %.
Tabela 4.7: Branje staršev
Koliko časa v običajnem tednu doma posvetite svojemu branju, Odstotek SE 99
vključno s knjigami, z revijami, s časopisi in službenim gradivom
13,99 0,65
(na papirju ali zaslonu)? 45,67 1,18
22,48 0,87
manj kot 1 uro na teden 17,86 0,71
1 do 5 ur na teden
6 do 10 ur na teden
več kot 10 ur na teden
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Ob uvodu v poglavje smo skušali pokazati, kako pomembna je bralna kul-
tura v domačem okolju. Zato smo v raziskavi PIRLS starše vprašali tudi, koliko
časa v običajnem tednu doma berejo (tiskana besedila in preko računalnika).
Iz tabele 4.7 vidimo, da večina staršev četrtošolcev (okoli 46 %) bere od 1 do 5
ur tedensko, nato sledijo starši, ki berejo 6 do 10 ur na teden (teh je približno 22
%). Najmanjša deleža predstavljajo starši, ki berejo zelo malo (manj kot eno uro
na teden), teh je približno 14 %, in tisti starši, ki berejo veliko, in sicer več kot 10
ur tedensko. Teh staršev je približno 18 %.
Branje za zabavo, pri različnih starostnih skupinah, je pomemben del bral-
ne pismenosti. Tudi v raziskavi PIRLS smo preverjali dva tipa branja – eden od
njiju je ravno branje za zabavo. In kako pogosto berejo za zabavo starši četrto-
šolcev, ki so bili vključeni v raziskavo? Iz tabele 4.8 razberemo, da večina star-
šev bere za zabavo vsak dan ali skoraj vsak dan (teh je približno 39 %) in enkrat
ali dvakrat na teden (teh staršev je približno 35 %).
podpora v domačem okolju
(Ne štejte otroških elektronskih knjig, revij in šolskih knjig.) 12,11 0,71
več kot 100
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Starše smo tudi vprašali, koliko otroških knjig imajo doma. Iz tabele 4.6 vi-
dimo, da je največ staršev otrok, ki so bili vključeni v PIRLS, poročalo, da ima-
jo doma od 26 do 50 otroških knjig. Spet pa sta najmanjša deleža tistih, ki ima-
jo doma zelo malo in zelo veliko otroških knjig. Družin kjer imajo doma do 10
otroških knjig je približno 8 %, družin, ki imajo doma več kot 100 otroških knjig
pa približno 12 %.
Tabela 4.7: Branje staršev
Koliko časa v običajnem tednu doma posvetite svojemu branju, Odstotek SE 99
vključno s knjigami, z revijami, s časopisi in službenim gradivom
13,99 0,65
(na papirju ali zaslonu)? 45,67 1,18
22,48 0,87
manj kot 1 uro na teden 17,86 0,71
1 do 5 ur na teden
6 do 10 ur na teden
več kot 10 ur na teden
Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Ob uvodu v poglavje smo skušali pokazati, kako pomembna je bralna kul-
tura v domačem okolju. Zato smo v raziskavi PIRLS starše vprašali tudi, koliko
časa v običajnem tednu doma berejo (tiskana besedila in preko računalnika).
Iz tabele 4.7 vidimo, da večina staršev četrtošolcev (okoli 46 %) bere od 1 do 5
ur tedensko, nato sledijo starši, ki berejo 6 do 10 ur na teden (teh je približno 22
%). Najmanjša deleža predstavljajo starši, ki berejo zelo malo (manj kot eno uro
na teden), teh je približno 14 %, in tisti starši, ki berejo veliko, in sicer več kot 10
ur tedensko. Teh staršev je približno 18 %.
Branje za zabavo, pri različnih starostnih skupinah, je pomemben del bral-
ne pismenosti. Tudi v raziskavi PIRLS smo preverjali dva tipa branja – eden od
njiju je ravno branje za zabavo. In kako pogosto berejo za zabavo starši četrto-
šolcev, ki so bili vključeni v raziskavo? Iz tabele 4.8 razberemo, da večina star-
šev bere za zabavo vsak dan ali skoraj vsak dan (teh je približno 39 %) in enkrat
ali dvakrat na teden (teh staršev je približno 35 %).
podpora v domačem okolju