Page 97 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 97
ela 4.2: Pogostost govorjenja slovenščine doma – poročanje staršev

Kako pogosto vaš otrok doma govori slovensko? Odstotek SE
vedno 87,28 1,29
skoraj vedno 7,42 0,75
včasih 4,57 0,58
nikoli 0,73 0,18

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Tudi ko smo vprašali starše četrtošolcev, ki so sodelovali v raziskavi PIRLS, 97
kako pogosto njihovi otroci govorijo doma slovensko, je bil prevladujoč od-
govor podoben odgovorom učencev. Pretežni del četrtošolcev namreč doma
vedno govori slovensko, kot je prikazano v tabeli 4.2.

Ker smo rezultate o izobrazbi in poklicu staršev že predstavili (v poglav-
ju, ki opisuje osnovne karakteristike vzorca raziskave PIRLS), na tem mestu
predstavimo le izobrazbene aspiracije staršev četrtošolcev, ki so bili vključe-
ni v raziskavo.

Tabela 4.3: Izobrazbene aspiracije staršev za njihove otroke

Katero stopnjo izobrazbe pričakujete, da bo dosegel vaš otrok? Odstotek SE
Končal bo OŠ. 1,32 0,24
Končal bo srednjo šolo (vključno s skrajšanimi programi). 19,37 0,92
Končal bo prvo bolonjsko stopnjo. 33,83 0,94
Končal bo drugo bolonjsko stopnjo. 38,56 1,28
Končal bo doktorski študij. 6,93 0,54

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Kot vidimo iz tabele 4.3, večina staršev četrtošolcev meni, da bo njihov ot-
rok dosegel bodisi drugo ali prvo bolonjsko stopnjo. Okrog 19 % jih meni, da
bo njihov otrok končal srednješolski program. Okoli 7 % pa jih meni, da bo
njihov otrok končal doktorski študij. Zelo malo, kar seveda ni presenetljivo, je
staršev, ki pričakujejo, da bo njihov otrok končal le osnovno šolo (teh je nekaj
več kakor 1 %).

Večina družin četrtošolcev ima doma do 100 knjig. Manjša deleže (vsak
pod 10 %) je družin, ki imajo doma bodisi zelo malo (od 0 do 10 knjig) bodisi
zelo veliko knjig (več kot 200). Tako so poročali učenci, podrobneje pa to raz-
beremo iz tabele 4.4.

podpora v domačem okolju
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102