Page 227 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 227
usvajanje tujega jezik a: stališča mlajših učencev
Rezultat analize variance za obe merjenji prikazuje veliko statistično
značilnih razlik v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede na šolo, kjer se
učijo prvega tujega jezika. Razlike smo zaznali v primeru osmih trditev,
in sicer v primeru trditve »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda.« v
prvem merjenju, trditve »Učenje angleščine je zanimivo.« v drugem merje-
nju, v primeru trditve »Ne bojim se govoriti angleško v razredu.«, v prime-
ru trditve »Starši so veseli, da se učim govoriti angleško.« Statistično zna-
čilne razlike v stališčih učencev smo ugotovili v primeru trditve »Ne bojim
se govoriti angleško zunaj razreda.« Trditve 1, 3, 4, 5, 6, in 7 (glej Tabelo 13
v Prilogi) zaradi nenormalne porazdelitve koeficientov sploščenosti in asi-
metrije nismo vključili v analizo. V LSD post hoc preizkusu smo preverja-
li podrobnejše razlike in ugotovili naslednje: v prvem merjenju je analiza
prikazala tri statistično značilne razlike v stališčih učencev, in sicer gre za
trditev 8: »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda.« (OŠ Solkan v pri-
merjavi z OŠ Anton Ukmar Koper, p < 0,01), trditev 10: »Ne bojim se govo-
riti angleško v razredu.« (OŠ Solkan v primerjavi z OŠ Anton Ukmar Ko-
per, p < 0,01) in trditev 11: »Starši so veseli, da se učim govoriti angleško.«
(OŠ Anton Ukmar Koper v primerjavi z OŠ Solkan, p < 0,01, in OŠ Voliči-
na v primerjavi z OŠ Solkan, p < 0,01). V LSD post hoc preizkusu za drugo
merjenje smo zaznali drugačne statistično značilne razlike v stališčih med
šolami, čeprav smo ugotovili pri istih dveh trditvah (trditev »Ne bojim se
govoriti angleško v razredu.« in »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razre-
da.«) statistično značilne razlike tudi v drugem merjenju. Posledično lahko
v tem delu potrdimo hipotezo 3.
Diskusija in zaključki
Namen naše raziskave je bil ugotoviti stališča učencev do uvajanja TJ 1 gle-
de na spol, starost in šolo, kjer se učijo prvega tujega jezika. Na osnovi re-
zultatov statistične analize ugotavljamo, da imajo stališča pomembno vlo-
go v učnem procesu. Nastran Ule (1997) navaja, da so stališča fenomen, ki
se vedno oblikuje znotraj nekega konteksta. Avtorica še ugotavlja, da ljud-
je nenehno primerjajo, dogovarjajo in ustvarjajo svojo realnost, motive in
čustva do drugih ljudi. Ule (2005) ugotavlja, da so stališča pomemben psi-
hološki fenomen zaradi načina, kako predstavljajo in obsegajo kompleksno
soodvisnost med človekovim socialnim obnašanjem in njegovo/njeno psi-
ho. Gardner in Lambert (1972) v zvezi s stališči navajata, da je raziskovanje
slednjih do učenja tujih jezikov dandanes pomemben dejavnik uspešne-
ga učenja jezikov. Avtorja poudarjata pomembno povezavo med jezikovno
227
Rezultat analize variance za obe merjenji prikazuje veliko statistično
značilnih razlik v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede na šolo, kjer se
učijo prvega tujega jezika. Razlike smo zaznali v primeru osmih trditev,
in sicer v primeru trditve »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda.« v
prvem merjenju, trditve »Učenje angleščine je zanimivo.« v drugem merje-
nju, v primeru trditve »Ne bojim se govoriti angleško v razredu.«, v prime-
ru trditve »Starši so veseli, da se učim govoriti angleško.« Statistično zna-
čilne razlike v stališčih učencev smo ugotovili v primeru trditve »Ne bojim
se govoriti angleško zunaj razreda.« Trditve 1, 3, 4, 5, 6, in 7 (glej Tabelo 13
v Prilogi) zaradi nenormalne porazdelitve koeficientov sploščenosti in asi-
metrije nismo vključili v analizo. V LSD post hoc preizkusu smo preverja-
li podrobnejše razlike in ugotovili naslednje: v prvem merjenju je analiza
prikazala tri statistično značilne razlike v stališčih učencev, in sicer gre za
trditev 8: »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda.« (OŠ Solkan v pri-
merjavi z OŠ Anton Ukmar Koper, p < 0,01), trditev 10: »Ne bojim se govo-
riti angleško v razredu.« (OŠ Solkan v primerjavi z OŠ Anton Ukmar Ko-
per, p < 0,01) in trditev 11: »Starši so veseli, da se učim govoriti angleško.«
(OŠ Anton Ukmar Koper v primerjavi z OŠ Solkan, p < 0,01, in OŠ Voliči-
na v primerjavi z OŠ Solkan, p < 0,01). V LSD post hoc preizkusu za drugo
merjenje smo zaznali drugačne statistično značilne razlike v stališčih med
šolami, čeprav smo ugotovili pri istih dveh trditvah (trditev »Ne bojim se
govoriti angleško v razredu.« in »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razre-
da.«) statistično značilne razlike tudi v drugem merjenju. Posledično lahko
v tem delu potrdimo hipotezo 3.
Diskusija in zaključki
Namen naše raziskave je bil ugotoviti stališča učencev do uvajanja TJ 1 gle-
de na spol, starost in šolo, kjer se učijo prvega tujega jezika. Na osnovi re-
zultatov statistične analize ugotavljamo, da imajo stališča pomembno vlo-
go v učnem procesu. Nastran Ule (1997) navaja, da so stališča fenomen, ki
se vedno oblikuje znotraj nekega konteksta. Avtorica še ugotavlja, da ljud-
je nenehno primerjajo, dogovarjajo in ustvarjajo svojo realnost, motive in
čustva do drugih ljudi. Ule (2005) ugotavlja, da so stališča pomemben psi-
hološki fenomen zaradi načina, kako predstavljajo in obsegajo kompleksno
soodvisnost med človekovim socialnim obnašanjem in njegovo/njeno psi-
ho. Gardner in Lambert (1972) v zvezi s stališči navajata, da je raziskovanje
slednjih do učenja tujih jezikov dandanes pomemben dejavnik uspešne-
ga učenja jezikov. Avtorja poudarjata pomembno povezavo med jezikovno
227