Page 225 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 225
usvajanje tujega jezik a: stališča mlajših učencev
Trditve Enakost Prvo merjenje Drugo merjenje – junij 2015
Ne bojim se go- variance. –januar-februar 2015 Fp t gp
voriti angleško Neenakost Fp t gp
zunaj razreda. variance. 0,16 0,68 0,08 228 0,93
Enakost 4,16 0,04 -2,07 254 0,03 0,08 225,92 0,93
Pouk angleščine variance. -2,13 172,96 0,03
je zanimiv. Neenakost 3,68 0,05 0,67 228 0,50
variance. 0,45 0,50 0,38 255 0,70 0,67 227,24 0,49
Ne bojim se go- Enakost 0,37 151,73 0,70
voriti angleško v variance. 0,89 0,34 -0,94 227 0,34
razredu. Neenakost 0,01 0,90 0,05 255 0,96 -0,93 222,50 0,34
Starši so veseli, variance. 0,05 158,59 0,96
da se učim govo- Enakost 5,77 0,01 0,85 228 0,39
rit angleško. variance. 0,26 0,60 0,06 254 0,95 0,85 227,82 039
Neenakost 0,05 152,10 0,95
variance.
Rezultati t-preizkusa za obe merjenji nakazujejo eno statistično zna-
čilno razliko v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede na starost v vsakem
od merjenj. Statistično značilno razliko s stopnjo značilnosti, nižjo od 0,05
%, smo ugotovili pri trditvi »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda.«
(p = 0,03) pri prvem merjenju, v drugem merjenju pa pri trditvi »Anglešči-
na je zanimiva.« (p = 0,03). Posledično lahko potrdimo hipotezo 2 le v pri-
meru omenjenih dveh trditev.
V nadaljevanju prispevka se osredinimo na analizo stališč učencev do
uvajanja TJ 1 glede na šolo, kjer se učijo prvega tujega jezika. Razlike smo
ugotavljali s testom ANOVA. Rezultati analize za obe merjenji so predsta-
vljeni v Tabeli 12, pri čemer smo statistično značilne razlike označili v po-
ševnem tisku.
225
Trditve Enakost Prvo merjenje Drugo merjenje – junij 2015
Ne bojim se go- variance. –januar-februar 2015 Fp t gp
voriti angleško Neenakost Fp t gp
zunaj razreda. variance. 0,16 0,68 0,08 228 0,93
Enakost 4,16 0,04 -2,07 254 0,03 0,08 225,92 0,93
Pouk angleščine variance. -2,13 172,96 0,03
je zanimiv. Neenakost 3,68 0,05 0,67 228 0,50
variance. 0,45 0,50 0,38 255 0,70 0,67 227,24 0,49
Ne bojim se go- Enakost 0,37 151,73 0,70
voriti angleško v variance. 0,89 0,34 -0,94 227 0,34
razredu. Neenakost 0,01 0,90 0,05 255 0,96 -0,93 222,50 0,34
Starši so veseli, variance. 0,05 158,59 0,96
da se učim govo- Enakost 5,77 0,01 0,85 228 0,39
rit angleško. variance. 0,26 0,60 0,06 254 0,95 0,85 227,82 039
Neenakost 0,05 152,10 0,95
variance.
Rezultati t-preizkusa za obe merjenji nakazujejo eno statistično zna-
čilno razliko v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede na starost v vsakem
od merjenj. Statistično značilno razliko s stopnjo značilnosti, nižjo od 0,05
%, smo ugotovili pri trditvi »Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda.«
(p = 0,03) pri prvem merjenju, v drugem merjenju pa pri trditvi »Anglešči-
na je zanimiva.« (p = 0,03). Posledično lahko potrdimo hipotezo 2 le v pri-
meru omenjenih dveh trditev.
V nadaljevanju prispevka se osredinimo na analizo stališč učencev do
uvajanja TJ 1 glede na šolo, kjer se učijo prvega tujega jezika. Razlike smo
ugotavljali s testom ANOVA. Rezultati analize za obe merjenji so predsta-
vljeni v Tabeli 12, pri čemer smo statistično značilne razlike označili v po-
ševnem tisku.
225