Page 222 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 222
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
ze smo izvedli t-preizkus. V Tabeli 9 smo statistično značilne razlike v sta-
liščih označili v poševnem tisku. V Tabeli 9 predstavljamo rezultate analize
stališč za prvo merjenje (januar–februar 2015).
Tabela 17: Razlike v stališčih učencev do uvajanja prvega tujega jezika glede na spol (prvo
merjenje)
Trditev MF p t p
Kdor govori angleško, se mi zdi zanimiv. 0,21
Dobro je, da se učim angleško. deklice 5,75 1,729 0,29 –1,25 0,33
Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda. dečki 5,47 0,33
Pouk angleščine je zanimiv. deklice 0,01
Ne bojim se govoriti angleško v razredu. dečki 6,49 4,184 0,04 0,97 0,70
Starši so veseli, da se učim govorit angleško. deklice 6,21 0,79
dečki
deklice 4,60 1,348 0,24 0,97
dečki 4,91
deklice
dečki 6,21 13,025 <0,01 –2,31
deklice 5,68
dečki
5,22 0,885 0,34 0,38
5,33
5,53 0,003 0,95 0,22
5,60
Legenda: M = povprečna vrednost, F = vrednost Levenovega preizkusa, p = statistična značilnost,
t = vrednost t-preizkusa, p = statistična značilnost, ugotovljena pri t-preizkusu
Iz Tabele 17 lahko v prvem merjenju zaznamo eno statistično značil-
no razliko v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede na spol s stopnjo zna-
čilnosti, manjšo od 0,05 %, in sicer gre za trditev »Pouk angleščine je zani-
miv.« (p = 0, 01). Hipotezo 1 lahko posledično potrdimo v primeru ene od
enajstih trditev. Rezultati nakazujejo, da imajo deklice v povprečju bolj po-
zitivno stališče do pouka TJ 1 od dečkov. Preveriti bi bilo torej treba, ali so
v bile v času izvajanja naše raziskave pri pouku TJ 1 uporabljene ustrezne
učne strategije in pristopi, ki bi enako motivirali tako deklice kot dečke.
V nadaljevanju v Tabeli 10 predstavljamo rezultate t-preizkusa za dru-
go merjenje (junij 2015). Statistično značilne razlike smo označili s pošev-
nim tiskom.
Iz Tabele 18 izhajajo naslednji rezultati: pri drugem merjenju (junij
2015) smo zaznali veliko razlik v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede
na spol, pri čemer smo zaznali pri petih trditvah statistično značilne razli-
ke s stopnjo značilnosti, manjšo od 0,05 %. Gre za trditve »Kdor govori an-
gleško, je zanimiv.« (p < 0,01), »Angleščina je zanimiva.« (p = 0,02), »Želim
se učiti angleščine.« (p = 0,03), »Učenje angleščine je zanimivo.« (p = 0,01),
kot tudi »Pouk angleščine je zanimiv.« (p = 0,01). Če primerjamo obe mer-
222
ze smo izvedli t-preizkus. V Tabeli 9 smo statistično značilne razlike v sta-
liščih označili v poševnem tisku. V Tabeli 9 predstavljamo rezultate analize
stališč za prvo merjenje (januar–februar 2015).
Tabela 17: Razlike v stališčih učencev do uvajanja prvega tujega jezika glede na spol (prvo
merjenje)
Trditev MF p t p
Kdor govori angleško, se mi zdi zanimiv. 0,21
Dobro je, da se učim angleško. deklice 5,75 1,729 0,29 –1,25 0,33
Ne bojim se govoriti angleško zunaj razreda. dečki 5,47 0,33
Pouk angleščine je zanimiv. deklice 0,01
Ne bojim se govoriti angleško v razredu. dečki 6,49 4,184 0,04 0,97 0,70
Starši so veseli, da se učim govorit angleško. deklice 6,21 0,79
dečki
deklice 4,60 1,348 0,24 0,97
dečki 4,91
deklice
dečki 6,21 13,025 <0,01 –2,31
deklice 5,68
dečki
5,22 0,885 0,34 0,38
5,33
5,53 0,003 0,95 0,22
5,60
Legenda: M = povprečna vrednost, F = vrednost Levenovega preizkusa, p = statistična značilnost,
t = vrednost t-preizkusa, p = statistična značilnost, ugotovljena pri t-preizkusu
Iz Tabele 17 lahko v prvem merjenju zaznamo eno statistično značil-
no razliko v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede na spol s stopnjo zna-
čilnosti, manjšo od 0,05 %, in sicer gre za trditev »Pouk angleščine je zani-
miv.« (p = 0, 01). Hipotezo 1 lahko posledično potrdimo v primeru ene od
enajstih trditev. Rezultati nakazujejo, da imajo deklice v povprečju bolj po-
zitivno stališče do pouka TJ 1 od dečkov. Preveriti bi bilo torej treba, ali so
v bile v času izvajanja naše raziskave pri pouku TJ 1 uporabljene ustrezne
učne strategije in pristopi, ki bi enako motivirali tako deklice kot dečke.
V nadaljevanju v Tabeli 10 predstavljamo rezultate t-preizkusa za dru-
go merjenje (junij 2015). Statistično značilne razlike smo označili s pošev-
nim tiskom.
Iz Tabele 18 izhajajo naslednji rezultati: pri drugem merjenju (junij
2015) smo zaznali veliko razlik v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede
na spol, pri čemer smo zaznali pri petih trditvah statistično značilne razli-
ke s stopnjo značilnosti, manjšo od 0,05 %. Gre za trditve »Kdor govori an-
gleško, je zanimiv.« (p < 0,01), »Angleščina je zanimiva.« (p = 0,02), »Želim
se učiti angleščine.« (p = 0,03), »Učenje angleščine je zanimivo.« (p = 0,01),
kot tudi »Pouk angleščine je zanimiv.« (p = 0,01). Če primerjamo obe mer-
222