Page 223 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 223
ajanje tujega jezik a: stališča mlajših učencev

Tabela 18: Razlike v stališčih učencev do uvajanja TJ 1 glede na spol (drugo merjenje)

Trditve MF p t p

Kdor govori angleško, je zanimiv. deklice 5,98 17,176 <0,01 –2,56 <0,01
dečki 5,33

Angleščina je zanimiva. deklice 6,06 10,462 <0,01 –2,17 0,02
dečki 5,54

Želim se učiti angleščine. deklice 6,05 5,146 0,02 –2,13 0,03

dečki 5,55

Učenje angleščine je zanimivo. deklice 6,12 10,127 <0,01 –2,37 0,01
dečki 5,58

Pouk angleščine je zanimiv. deklice 5,94 12,061 <0,01 2,35 0,01
dečki 5,33

Ne bojim se govoriti angleško v razredu. deklice 5,10 5,425 0,02 1,83 0,06
dečki 5,68

Starši so veseli, da se učim govorit angleško. deklice 5,48 2,385 0,12 –0,52 0,60
dečki 5,33

jenji, ugotavljamo, da so v povprečju uvajanju TJ 1 bolj naklonjene deklice
kot dečki, kar je pomenljivo predvsem za učitelje. Ugotavljamo, da je bilo
veliko več razlik v stališčih do uvajanja TJ 1 zaznanih pri drugem merjenju,
ki je potekalo pred koncem pouka prvega leta uvajanja TJ 1 v drugi razred.
Učenci so bili v času med prvim merjenjem, ki je potekalo takoj po kon-
cu prvega ocenjevalnega obdobja prvega leta uvajanja TJ 1, in drugim mer-
jenjem izpostavljeni tudi ocenjevanju in ostalim dejavnikom šolskega dela
(preverjanju in ponavljanju znanja, raznim nalogam in podobno), kar je bil
morebiti razlog za spremembo stališč. Hipotezo 1 lahko v primeru drugega
merjenja potrdimo v primeru petih trditev od enajstih.

V nadaljevanju prispevka se osredinimo na predstavitev rezultatov
analize stališč učencev do uvajanja TJ 1 glede na starost. Rezultate t-preiz-
kusa predstavljamo v Tabeli 11, pri čemer smo statistično značilne razlike
označili v poševnem tisku.

223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228