Page 220 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 220
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
delovanje v raziskavi. Odzvalo se je 257 učencev drugih razredov javnih
osnovnih šol v prvem merjenju (februar–marec 2015) in 230 učencev v dru-
gem merjenju (junij 2015).
Raziskovalni instrument
Pri raziskavi smo uporabili instrument AMTB (angl. Attitude/Motivation
Test Battery) (Gardner 2004). Izvirni instrument je bil preveden v različ-
ne jezike in bil uporabljen med drugim v raziskavah v Braziliji, na Hrva-
škem, Japonskem, Poljskem, Romuniji in Španiji. Sestavlja ga 104 trditev
na 7-stopenjski Likertovi lestvici stališč. Respondenti se odzovejo na trdi-
tev s tem, da izberejo vrednosti od 1 – najmanj se strinjam do 7 – popolno-
ma se strinjam in s tem izrazijo svoje stališče do objekta/situacije. AMTB je
standardiziran instrument, vendar smo zaradi starosti udeležencev (sedem
ali osem let stari učenci) uporabili le del instrumenta, ki smo ga priredi-
li na način, da je ustrezal namenom naše raziskave in starosti udeležencev.
V nadaljevanju smo tako prirejen instrument prevedli v slovenski jezik, ga
ponudili v pregled ekspertni skupini, da ga preveri, in ga nato v raziskavi
uporabili. Nastali instrument je bil tako sestavljen iz 11 trditev, ki smo jih
preverili s faktorsko analizo, preverili smo ga tudi s koeficientom Cronbach
alfa za preverjanje zanesljivosti. Izračun je pokazal, da je koeficient Cron-
bach alfa, uporabljen v naši raziskavi, α = 0,719, kar Field (2013: 640) nava-
ja kot dobro zanesljivost.
Analiza podatkov
Podatke smo analizirali z uporabo programa SPSS IBM, različici 22 in 23.
Dve spremenljivki, starost in spol, smo analizirali kot numerične spre-
menljivke. Pregledali smo porazdelitev in homogenost z uporabo faktor-
jev sploščenosti in asimetrije. V nadaljevanju smo s t-preizkusom in anali-
zo variance preverili statistično značilne razlike. V primeru spremenljivke
šola smo v primeru statističnih značilnosti slednje dodatno preverili še s
preizkusom post-hoc.
Rezultati
V analizi smo preverili enajst trditev. Na začetku empiričnega dela razi-
skave predstavljamo rezultate opisnih statističnih izračunov (glej Prilogo).
V Preglednici v Prilogi je razvidno, da imajo vsi udeleženci do uče-
nja prvega tujega jezika pozitivno stališče. Glede na ugotovljene povprečne
220
delovanje v raziskavi. Odzvalo se je 257 učencev drugih razredov javnih
osnovnih šol v prvem merjenju (februar–marec 2015) in 230 učencev v dru-
gem merjenju (junij 2015).
Raziskovalni instrument
Pri raziskavi smo uporabili instrument AMTB (angl. Attitude/Motivation
Test Battery) (Gardner 2004). Izvirni instrument je bil preveden v različ-
ne jezike in bil uporabljen med drugim v raziskavah v Braziliji, na Hrva-
škem, Japonskem, Poljskem, Romuniji in Španiji. Sestavlja ga 104 trditev
na 7-stopenjski Likertovi lestvici stališč. Respondenti se odzovejo na trdi-
tev s tem, da izberejo vrednosti od 1 – najmanj se strinjam do 7 – popolno-
ma se strinjam in s tem izrazijo svoje stališče do objekta/situacije. AMTB je
standardiziran instrument, vendar smo zaradi starosti udeležencev (sedem
ali osem let stari učenci) uporabili le del instrumenta, ki smo ga priredi-
li na način, da je ustrezal namenom naše raziskave in starosti udeležencev.
V nadaljevanju smo tako prirejen instrument prevedli v slovenski jezik, ga
ponudili v pregled ekspertni skupini, da ga preveri, in ga nato v raziskavi
uporabili. Nastali instrument je bil tako sestavljen iz 11 trditev, ki smo jih
preverili s faktorsko analizo, preverili smo ga tudi s koeficientom Cronbach
alfa za preverjanje zanesljivosti. Izračun je pokazal, da je koeficient Cron-
bach alfa, uporabljen v naši raziskavi, α = 0,719, kar Field (2013: 640) nava-
ja kot dobro zanesljivost.
Analiza podatkov
Podatke smo analizirali z uporabo programa SPSS IBM, različici 22 in 23.
Dve spremenljivki, starost in spol, smo analizirali kot numerične spre-
menljivke. Pregledali smo porazdelitev in homogenost z uporabo faktor-
jev sploščenosti in asimetrije. V nadaljevanju smo s t-preizkusom in anali-
zo variance preverili statistično značilne razlike. V primeru spremenljivke
šola smo v primeru statističnih značilnosti slednje dodatno preverili še s
preizkusom post-hoc.
Rezultati
V analizi smo preverili enajst trditev. Na začetku empiričnega dela razi-
skave predstavljamo rezultate opisnih statističnih izračunov (glej Prilogo).
V Preglednici v Prilogi je razvidno, da imajo vsi udeleženci do uče-
nja prvega tujega jezika pozitivno stališče. Glede na ugotovljene povprečne
220