Page 182 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 182
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
Med državami, v katere odhaja visokošolsko učno osebje izrazito iz-
stopa Hrvaška (16 %). Razlog je verjetno tako pretekla skupna zgodovina,
kot poznavanje oziroma znanje jezika poučevanja. Glede na število mobil-
nosti akademskega osebja iz Slovenije sledita Španija in Italija. Za primerja-
vo, med državami, kamor na študijsko mobilnosti študentov (v istih pogod-
benih letih) odhajajo študenti, prevladuje Nemčija (16 %), sledita Španija in
Avstrija (obe 11 %). Iz tega je moč sklepati, da celovit pristop k mednarodni
mobilnosti ni sistemsko vzpostavljen. Visokošolsko akademsko osebje naj
bi spodbujalo mobilnost svojih študentov na institucije oziroma programe,
kjer imajo sami vzpostavljene stike in poznajo predmetnike in študijske
programe ter kakovost dela. Španija je edina, ki se pojavlja med najpogo-
stejšimi destinacijami tako študentov kot učnega osebja, kjer pa sicer me-
dinstitucionalno sodelovanje visokošolskih institucij ni najmočnejše.
Glede na motivacijo za odhod v tujino je izražen velik interes po nad-
gradnji in pridobivanju znanj, spretnosti s strani VŠ učiteljev (novi stiki/
širitev mreže, deljenje svojega znanja, razvoj lastnih kompetenc). Razme-
roma nizek (41 %) je motivacijski interes glede aktivnega uvajanja in/ali iz-
vajanja novih metod poučevanja, razvoj kurikula (Tabela 10).
Tabela 10: Motivacija akademskega učnega osebja za mobilnost
Motivacija VŠ učnega osebja za mobilnost Delež
(možnih več odgovorov, N = 885) odgovorov
Vzpostavitev novih stikov/Širitev svoje mreže strokovnih stikov 83 %
82 %
Deljenje svojega znanja in spretnosti s študenti 77 %
Krepitev sodelovanja s partnersko organizacijo 75 %
Razvoj svojih kompetenc na svojem področju in izboljšanje ustreznosti svojega po-
učevanja 61 %
Pridobivanje znanja in specifičnega strokovnega znanja iz dobrih praks v tujini 49 %
47 %
Spoznavanje novih ljudi
44 %
Izboljšanje znanja o družbenih, jezikovnih in/ali kulturnih zadevah
Povečanje kakovosti in števila mobilnosti učencev/dijakov in osebja iz oziroma v 41 %
mojo organizacijo pošiljateljico 39 %
Eksperimentiranje in razvoj novih metod poučevanja in učenja
37 %
Izboljšanje svojega zadovoljstva z zaposlitvijo
Ustvarjanje stranskih (spin-off) učinkov, kot so razvoj kurikulumov, razvoj sku- 36 %
pnih predmetov ali modulov, akademskih mrež, sodelovanja v raziskavah itd.
Pridobivanje praktičnih spretnosti, ki so pomembne za moje trenutno delo in stro- 35 %
kovni razvoj 19 %
Izboljšanje znanja tujih jezikov
Izboljšanje svojih prihodnjih zaposlitvenih in kariernih možnosti
182
Med državami, v katere odhaja visokošolsko učno osebje izrazito iz-
stopa Hrvaška (16 %). Razlog je verjetno tako pretekla skupna zgodovina,
kot poznavanje oziroma znanje jezika poučevanja. Glede na število mobil-
nosti akademskega osebja iz Slovenije sledita Španija in Italija. Za primerja-
vo, med državami, kamor na študijsko mobilnosti študentov (v istih pogod-
benih letih) odhajajo študenti, prevladuje Nemčija (16 %), sledita Španija in
Avstrija (obe 11 %). Iz tega je moč sklepati, da celovit pristop k mednarodni
mobilnosti ni sistemsko vzpostavljen. Visokošolsko akademsko osebje naj
bi spodbujalo mobilnost svojih študentov na institucije oziroma programe,
kjer imajo sami vzpostavljene stike in poznajo predmetnike in študijske
programe ter kakovost dela. Španija je edina, ki se pojavlja med najpogo-
stejšimi destinacijami tako študentov kot učnega osebja, kjer pa sicer me-
dinstitucionalno sodelovanje visokošolskih institucij ni najmočnejše.
Glede na motivacijo za odhod v tujino je izražen velik interes po nad-
gradnji in pridobivanju znanj, spretnosti s strani VŠ učiteljev (novi stiki/
širitev mreže, deljenje svojega znanja, razvoj lastnih kompetenc). Razme-
roma nizek (41 %) je motivacijski interes glede aktivnega uvajanja in/ali iz-
vajanja novih metod poučevanja, razvoj kurikula (Tabela 10).
Tabela 10: Motivacija akademskega učnega osebja za mobilnost
Motivacija VŠ učnega osebja za mobilnost Delež
(možnih več odgovorov, N = 885) odgovorov
Vzpostavitev novih stikov/Širitev svoje mreže strokovnih stikov 83 %
82 %
Deljenje svojega znanja in spretnosti s študenti 77 %
Krepitev sodelovanja s partnersko organizacijo 75 %
Razvoj svojih kompetenc na svojem področju in izboljšanje ustreznosti svojega po-
učevanja 61 %
Pridobivanje znanja in specifičnega strokovnega znanja iz dobrih praks v tujini 49 %
47 %
Spoznavanje novih ljudi
44 %
Izboljšanje znanja o družbenih, jezikovnih in/ali kulturnih zadevah
Povečanje kakovosti in števila mobilnosti učencev/dijakov in osebja iz oziroma v 41 %
mojo organizacijo pošiljateljico 39 %
Eksperimentiranje in razvoj novih metod poučevanja in učenja
37 %
Izboljšanje svojega zadovoljstva z zaposlitvijo
Ustvarjanje stranskih (spin-off) učinkov, kot so razvoj kurikulumov, razvoj sku- 36 %
pnih predmetov ali modulov, akademskih mrež, sodelovanja v raziskavah itd.
Pridobivanje praktičnih spretnosti, ki so pomembne za moje trenutno delo in stro- 35 %
kovni razvoj 19 %
Izboljšanje znanja tujih jezikov
Izboljšanje svojih prihodnjih zaposlitvenih in kariernih možnosti
182