Page 180 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 180
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

medkulturnih vidikov in razmišljanj kot globalnih strokovnjakov in drža-
vljanov.« (ibid.: 209)

Obe definiciji poudarjata, da namenska integracija mednarodnih in
medkulturnih vsebin zahteva jasno opredelitev in vrednotenje internacio-
naliziranih učnih izidov v okviru določene discipline ali področja. Inter-
nacionalizirani morajo biti tako študijska vsebina kot pedagoški pristopi,
učni izidi in druge podporne storitve.

Mobilnost osebja
Le redke evropske institucije sistematično spodbujajo mobilnost osebja,
čeprav obstajajo za to namenjena finančna sredstva ter bilateralni meduni-
verzitetni dogovori, ki običajno vključujejo tudi izmenjave osebja. Zelo po-
gosto je posameznemu oddelku ali visokošolskemu učitelju prepuščeno, ali
bo izkoristil možnost za mednarodno izmenjavo z namenom poučevanja
in raziskovanja. Te izmenjave večinoma trajajo le nekaj dni ali tednov in
zato ne prinašajo dolgotrajnega učinka na institucije in so le redko tudi
priznane za namen kariernega razvoja (Racké, 2013). Študija o profesional-
nih učinkih mobilnosti (Bracht et al., 2006) je pokazala velik vpliv medna-
rodne mobilnosti na komunikacijo, učenje in poučevanje v večkulturnem
okolju, medtem ko je bil zaznani vpliv na vertikalno mobilnost in karierno
napredovanje precej šibek, saj učitelji za ta prizadevanja na svojih matičnih
institucijah niso posebej nagrajeni (napredovanje, nagrajevanje, habilitira-
nje, manjše obremenitve dela itd.) (ibid.)

Bolj strateški pristop k akademski mobilnosti nedvomno prinaša veli-
ko prednosti za spodbujanje kakovosti poučevanja in raziskovanja, kot tudi
splošnega profesionalnega razvoja (Colucci et al., 2014). Osebje z mednaro-
dno izkušnjo je dodana vrednost za poučevanje z novimi metodami dela,
raznolikimi primeri in je še posebej pomembno v državah, kjer je le malo
internacionalizacije pri akademskem zaposlovanju zaradi regulatornih ali
drugih omejitev (ibid.).

Analiza končnih poročil udeležencev visokošolske mobilnosti
za osebje
V tem sklopu predstavljamo analizo poročil visokošolskega akademskega
osebja, ki se je udeležilo mednarodne mobilnosti v razpisnih letih 2014 do
2017. Vsak udeleženec mobilnosti v skladu s pravili programa Erasmus+ po
koncu mobilnosti izpolni vprašalnik, ki je skupen vsem sodelujočim drža-

180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185