Page 184 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 184
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
ko nižji, vendar še vedno razmeroma visoki so deleži strinjanja s trditvijo,
da so pri poučevanju v tujini preizkušali in razvijali nove in inovativne pe-
dagoške metode (67 %) ter prispevali k razvoju kurikula, razvoju skupnih
programov in modulov, vzpostavljanju akademskih mrež in raziskovalne-
ga sodelovanja (68 %).
Tabela 12: Vpliv mobilnosti na pedagoški proces na instituciji gostiteljici Delež
odgovorov
Vpliv mobilnosti na pedagoški proces (N = 885)
(odgovori 4 − strinjam se in 5 − zelo se strinjam)
Preizkušal in razvijal sem nove, inovativne pedagoške metode in učne prakse. 67 %
Prispeval sem k razvoju kurikula, razvoju skupnih programov in modulov, 68 %
vzpostavljanju akademskih mrež in raziskovalnega sodelovanja.
Omogočal sem ne-mobilnim študentom dobiti poglede in izkušnje iz tujine (inter- 84 %
nacionalizacija doma)
Izmed aktivnosti, ki so po mnenju visokošolskega osebja imele največ-
ji vpliv na pedagoški proces na domači instituciji, se jih je največ strinjalo s
trditvijo, da bo mobilnost prispevala k uporabi novih pedagoških metod na
njihovi instituciji (67 %), precej manjši delež pa je ta doprinos na instituci-
jah že zaznalo. Sodelujoči prepoznavajo velik vpliv na modernizacijo pou-
čevanja tako na domači kot tuji instituciji, pričakovano je ta večji na doma-
či instituciji, čeprav je razlika manjša, kot bi pričakovali. Zanimivo je, da
menijo, da je njihov doprinos k uporabi novih pedagoških metod na par-
tnerski instituciji večji (55 %) kot na domači instituciji (49 %).
Tabela 13: Vpliv mobilnosti na pedagoški proces na domači instituciji
Vpliv mobilnosti na pedagoški proces Delež
(odgovori 4 − strinjam se in 5 − zelo se strinjam) odgovorov
(N = 885)
Mobilnost bo prispevala k uporabi novih pedagoških metod na partnerski institu-
ciji 55 %
Mobilnost je že prispevala k uporabi novih pedagoških metod na partnerski insti-
tuciji 46 %
Mobilnost bo prispevala k uporabi novih pedagoških metod na domači instituciji 67 %
Mobilnost je že prispevala k uporabi novih pedagoških metod na domači instituciji 49 %
Visokošolski učitelji v precej manjši meri pričakujejo in v še manjši
meri dejansko že zaznavajo učinke njihove mobilnosti na institucionalni
odnos do njihovega pedagoškega dela. To je do neke mere pričakovano, saj
je v pedagoškem procesu visokošolski učitelj zelo avtonomen, hkrati pa na
institucijah v Sloveniji ni vzpostavljen strukturiran in sistematičen pristop
184
ko nižji, vendar še vedno razmeroma visoki so deleži strinjanja s trditvijo,
da so pri poučevanju v tujini preizkušali in razvijali nove in inovativne pe-
dagoške metode (67 %) ter prispevali k razvoju kurikula, razvoju skupnih
programov in modulov, vzpostavljanju akademskih mrež in raziskovalne-
ga sodelovanja (68 %).
Tabela 12: Vpliv mobilnosti na pedagoški proces na instituciji gostiteljici Delež
odgovorov
Vpliv mobilnosti na pedagoški proces (N = 885)
(odgovori 4 − strinjam se in 5 − zelo se strinjam)
Preizkušal in razvijal sem nove, inovativne pedagoške metode in učne prakse. 67 %
Prispeval sem k razvoju kurikula, razvoju skupnih programov in modulov, 68 %
vzpostavljanju akademskih mrež in raziskovalnega sodelovanja.
Omogočal sem ne-mobilnim študentom dobiti poglede in izkušnje iz tujine (inter- 84 %
nacionalizacija doma)
Izmed aktivnosti, ki so po mnenju visokošolskega osebja imele največ-
ji vpliv na pedagoški proces na domači instituciji, se jih je največ strinjalo s
trditvijo, da bo mobilnost prispevala k uporabi novih pedagoških metod na
njihovi instituciji (67 %), precej manjši delež pa je ta doprinos na instituci-
jah že zaznalo. Sodelujoči prepoznavajo velik vpliv na modernizacijo pou-
čevanja tako na domači kot tuji instituciji, pričakovano je ta večji na doma-
či instituciji, čeprav je razlika manjša, kot bi pričakovali. Zanimivo je, da
menijo, da je njihov doprinos k uporabi novih pedagoških metod na par-
tnerski instituciji večji (55 %) kot na domači instituciji (49 %).
Tabela 13: Vpliv mobilnosti na pedagoški proces na domači instituciji
Vpliv mobilnosti na pedagoški proces Delež
(odgovori 4 − strinjam se in 5 − zelo se strinjam) odgovorov
(N = 885)
Mobilnost bo prispevala k uporabi novih pedagoških metod na partnerski institu-
ciji 55 %
Mobilnost je že prispevala k uporabi novih pedagoških metod na partnerski insti-
tuciji 46 %
Mobilnost bo prispevala k uporabi novih pedagoških metod na domači instituciji 67 %
Mobilnost je že prispevala k uporabi novih pedagoških metod na domači instituciji 49 %
Visokošolski učitelji v precej manjši meri pričakujejo in v še manjši
meri dejansko že zaznavajo učinke njihove mobilnosti na institucionalni
odnos do njihovega pedagoškega dela. To je do neke mere pričakovano, saj
je v pedagoškem procesu visokošolski učitelj zelo avtonomen, hkrati pa na
institucijah v Sloveniji ni vzpostavljen strukturiran in sistematičen pristop
184