Page 183 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 183
spevek erasmus+ mobilnosti k profesionalnemu razvoju visokošolskih učiteljev
Motivacija VŠ učnega osebja za mobilnost Delež
(možnih več odgovorov, N = 885) odgovorov
Izboljšanje storitev, ki jih nudi moja organizacija pošiljateljica 14 %
Prejem dotacije Erasmus+ 8%
Krepitev sodelovanja s trgom dela 3%
Pri poročanju o vplivu njihove izkušnje v tujini na njihov osebni in
profesionalni razvoj se akademsko osebje strinja, da v veliki meri prispeva
k učenju iz dobrih praks v tujini, k večjemu zadovoljstvu s svojim delom,
k izboljšanju socialnih, jezikovnih in kulturnih kompetenc, razvoju novih
inovativnih učnih metod ter specifičnim znanjem in spretnostim, ki jih
potrebujejo za svoj strokovni razvoj in trenutno delovno mesto (Tabela 11).
Prve tri (učenje iz dobrih praks, zadovoljstvo s svojim delom in izbolj-
šane socialne, jezikovne in kulturne kompetence), ki so visoko zastopane in
prepoznane, da prinašajo velik učinek na profesionalni in strokovni razvoj
akademskega osebja, so uvrščene visoko tudi pri motivaciji za udeležbo na
mobilnosti. Velik učinek pa je prepoznan tudi na razvoj novih inovativnih
učnih metod (67 %), čeprav je to kot motivacijo za sodelovanje na mobilno-
sti opredelilo samo 41 % anketirancev. Po mnenju visokošolskega akadem-
skega osebja ima mednarodna mobilnosti velik vpliv tudi na njihovo zado-
voljstvo z delovni mestom (81 %), čeprav je to kot motivacijo za sodelovanje
opredelilo zgolj 39 % akademskega osebja.
Tabela 11: Vpliv mobilnosti na osebni in profesionalni razvoj Delež
odgovorov
Vpliv mobilnosti na osebni in profesionalni razvoj
(odgovori 4 − strinjam se in 5 − zelo se strinjam) (N = 885) 86,70 %
Učenje iz dobrih praks v tujini
81 %
Večje zadovoljstvo s svojim delom
76,60 %
Izboljšane socialne, jezikovne in kulturne kompetence 67 %
Razvoj novih inovativnih učnih metod 63 %
Specifična znanja in spretnosti potrebne za strokovni razvoj in trenutno delovno
mesto
Izmed aktivnostih, ki so jih v sklopu svojega poučevanja v tujini iz-
vajali na tuji instituciji, se je akademsko osebje glede največjega vpliva na
pedagoški proces strinjalo in zelo strinjalo s trditvijo, da so omogočali
ne-mobilnim študentom dobiti poglede in izkušnje iz tujine in s tem pri-
spevali k internacionalizacija doma na gostujoči instituciji (84 %). Nekoli-
183
Motivacija VŠ učnega osebja za mobilnost Delež
(možnih več odgovorov, N = 885) odgovorov
Izboljšanje storitev, ki jih nudi moja organizacija pošiljateljica 14 %
Prejem dotacije Erasmus+ 8%
Krepitev sodelovanja s trgom dela 3%
Pri poročanju o vplivu njihove izkušnje v tujini na njihov osebni in
profesionalni razvoj se akademsko osebje strinja, da v veliki meri prispeva
k učenju iz dobrih praks v tujini, k večjemu zadovoljstvu s svojim delom,
k izboljšanju socialnih, jezikovnih in kulturnih kompetenc, razvoju novih
inovativnih učnih metod ter specifičnim znanjem in spretnostim, ki jih
potrebujejo za svoj strokovni razvoj in trenutno delovno mesto (Tabela 11).
Prve tri (učenje iz dobrih praks, zadovoljstvo s svojim delom in izbolj-
šane socialne, jezikovne in kulturne kompetence), ki so visoko zastopane in
prepoznane, da prinašajo velik učinek na profesionalni in strokovni razvoj
akademskega osebja, so uvrščene visoko tudi pri motivaciji za udeležbo na
mobilnosti. Velik učinek pa je prepoznan tudi na razvoj novih inovativnih
učnih metod (67 %), čeprav je to kot motivacijo za sodelovanje na mobilno-
sti opredelilo samo 41 % anketirancev. Po mnenju visokošolskega akadem-
skega osebja ima mednarodna mobilnosti velik vpliv tudi na njihovo zado-
voljstvo z delovni mestom (81 %), čeprav je to kot motivacijo za sodelovanje
opredelilo zgolj 39 % akademskega osebja.
Tabela 11: Vpliv mobilnosti na osebni in profesionalni razvoj Delež
odgovorov
Vpliv mobilnosti na osebni in profesionalni razvoj
(odgovori 4 − strinjam se in 5 − zelo se strinjam) (N = 885) 86,70 %
Učenje iz dobrih praks v tujini
81 %
Večje zadovoljstvo s svojim delom
76,60 %
Izboljšane socialne, jezikovne in kulturne kompetence 67 %
Razvoj novih inovativnih učnih metod 63 %
Specifična znanja in spretnosti potrebne za strokovni razvoj in trenutno delovno
mesto
Izmed aktivnostih, ki so jih v sklopu svojega poučevanja v tujini iz-
vajali na tuji instituciji, se je akademsko osebje glede največjega vpliva na
pedagoški proces strinjalo in zelo strinjalo s trditvijo, da so omogočali
ne-mobilnim študentom dobiti poglede in izkušnje iz tujine in s tem pri-
spevali k internacionalizacija doma na gostujoči instituciji (84 %). Nekoli-
183