Page 61 - Marjan Šimenc, Prispevki k didaktiki filozofije/etike. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 36
P. 61
Vrednost metodičnih receptov
za učitelje začetnike

Filozofija je prostor svobode, zato se zdi, da učitelj ne potrebuje natančnih

priprav, bodoči učitelji pa ne natančnih navodil za pripravo na poučevanje.
To bi jih omejevalo pri filozofskem razmisleku, ki je bistvo pouka filozofi-
je. Preproste sheme in enostavna navodila nasprotujejo duhu filozofije, po-
leg tega gre za zadnja razreda gimnazije, ne za osnovno šolo, gre za mišlje-
nje, ne za faktografijo, gre za duha, ne za črko. Tako se pogosto razmišlja,
toda ko spremljamo in analiziramo učne ure učiteljev začetnikov, vidimo, da
jih pestijo pomanjkljivosti, ki imajo vse značilnosti začetniških težav. Še več,
iz opazovanja ur je razvidno, da bi nekaj več znanja o osnovnih pedagoških
elementih poučevanje izboljšalo. Opazimo lahko, da duh ni nasprotje zna-
nja in da struktura in praktični recepti niso nasprotje svobode duha. Učitelj
mora marsikaj vedeti, da lahko na videz popolnoma spontano vodi razmi-
slek. In učitelji začetniki morajo obvladati vrsto spretnosti, da lahko sprošče-
no nastopajo v razredu. Zato je osnovna struktura za začetnika nujna. Ni niti
tako važno, kakšna je, važno je, da so jasno izražena nekatera temeljna pri-
čakovanja, ki jih imamo do učitelja v razredu. Drugače nas bo pri začetniko-
vi uri marsikaj motilo, učitelji pripravniki pa ne bodo vedeli, da se vse to od
njih pričakuje. Zato v nadaljevanju navajam nekaj elementov seznama navo-
dil, ki bi učiteljem začetnikom pomagal pri njihovih prvih korakih v razredu.

Uvod
Uvod v enem od pomenov je začetek ure, torej tisti del, ko se dijaki poslovi-
jo od odmora in se toliko umirijo, da je delo v razredu mogoče začeti. Uvod

61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66