Page 228 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 228
367. 1 Kor 9,4–14; TA LYST H TIM GALATARIEM.
2 Kor 8,10.11; A. V tim drugim deilu tiga petiga capitula ie s. Paul začel vse kersčenike
2 Kor 9,1.9; sylnu opominati, de se imaio lubiti vmei sebo, grehov varuio inu dobra del-
Mt 25,34–40. la delaio. Zakai ty prov verni, kir so skuzi to vero pravični inu otroci Božy
ratali, so tudi pryeli S. Duha, ta nee druguč rody inu ponavla, de začno tu
368. Imeiti. suie lastnu messu ž nega lušti inu hudimi želami v sebi cryžati, klati inu
moryti, de mora po syli čez nega volo biti Bogu inu nega bessedi pokornu.
369. Ali tudi: oppra­ Obtu ie dial: »Smo li v tim Duhu živi, v tim Duhu tudi hodimo.« Kadar
vila, kot Trubar v pag čestu vmei kersčeniki se pergodi, de eni v globoke grehe inu časi čez inu
zubp[er] nih volo pado. S takimi vely s. Paul tim pridigariem inu tim
podobnih kontek­ drugim vučenim stonovitim kersčenikom lipu okuli hoditi inu nekar, koker
stih običajno rabi; so ty kecary novaciani diali, zdaici iz te gmaine pehniti inu ferdamnati,
ni povsem jas­no, ali temuč spet h ti pokuri perpraviti inu v ti veri poterditi. Per tim vely, de se
gre za napačen tis­ oben verni suiem darum, suio brumo inu kunštio čez druge ne prevzame,
karski stavek črke p zakai vsaki zavolo suiga porodniga greha more hitru v grehe pasti. Inu ka-
ali za vpliv nemške dar bomo merli inu na sodni dan pred Bugom stali, nom te prazne hvale
besede die Leis­ tung, ništer ne bodo pomagale. B. Vely farmanom, de se pruti nih pridigarie[m]
kontekst dopušča hvaležni inu dobrotlivi izkažo, vely obilnu seyati, dobru pridigariem inu
vsem lude[m] diati, zakai tu bo na sodni dan zadosti povernenu; od tiga
obojno razlago. berite, kai Paulus, 1. Cor. 9, 2. Cor. 8, 9, pravi inu Math. 25,367 kai bo Cri-
370. Bessedi. stus na sodni dan h takim govuril. Seyati na messu ie hudu diati, tim
messenim luštom suio volo dopustiti. Na koncu vely vsem kersčenikom se
varovati pred falš, hynavskimi vučeniki, kir te ludi od te prave vere v Je-
zusa na te Moizeseve inu človeske postave napelavaio. Veliku klaffaio od
Božyh službi, oli oni sami obene prave, verne službe ne dopernesso, hote od
ludi imeite,368 de bi k mašom hodili, m/a/še naiemali, offrovali, praznova-
li, rumali, cerqve zydali, sveče žgali, s cryži okuli hodyli, svetnikom služili,
za mertve maše brali, vigilie plačovali. Inu per tim ništer ne vuče od Cri-
stusa inu od nega odpravila,369 od vere v nega, od Božyga strahu, od lubezni
pruti Bogu inu pruti bližnimu, Desset zapuvidi inu tiga evangelia prov ne
izlagaio, tih s. zacramentov prov ne dile, nih stanu inu lebna ne derže inu
ne pelaio po Božy bessede,370 temuč vsi sromoti, nečistosti, v smertnih grehih
prebivaio. Inu taki falš, nesram­ni pridigary, pravi tukai s. Paul, ne isčeio

ž nih

228
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233