Page 90 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 90
»učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza

– zgolj z dodajanjem končnice »-ed«. Nepravilni glagoli so zato tis-
to poglavje angleške slovnice, ki se ga pač moramo naučiti na pa-
met. Znanje nepravilnih glagolov pa je zelo uporabno, saj je podla-
ga tvorjenju časov in trpnikov.

Na srečo nepravilni glagoli v angleščini ne tvorijo tako velike sku-
pine glagolov in vam posledično ne bi smeli povzročati večjih težav.
(http://svet-anglescine.com/kategorija/256/Nepravilni_glagoli_Irregular_
Verbs, pridobljeno 22. 3.2018)

POSTOPEK PREBESEDITVE S POMOČJO PREMEŠČANJA
(vsi premeščeni elementi so poudarjeni ležeče):
(1''')
a) »Nepravilni glagoli = Irregular Verbs«
b) Nepravilni glagoli svojih oblik za »Past« in »Past Participle« ne
tvorijo tako kot ostali glagoli – zgolj z dodajanjem končnice »-ed«
– v angleščini so zato nekakšne izjeme.
c) Zato so tisto poglavje angleške slovnice, ki se ga pač moramo nau-
čiti na pamet.
č) Zelo uporabno pa je znanje nepravilnih glagolov, saj je podlaga
tvorjenju časov in trpnikov.
d) Posledično vam nepravilni glagoli v angleščini ne bi smeli povzro-
čati večjih težav, na srečo ne tvorijo tako velike skupine glagolov.

ANALIZA
Funkcija premeščanja je v glavnem usmerjena v prenos pomenskega foku-
sa besedila, a v smislu večjega posega (tj. kadar premeščamo večje enote,
kot so, denimo, stavki in povedi) lahko pomeni tudi spremembo strukture,
s tem pa tudi funkcije posameznih vsebinskih elementov. Povedano dru-
gače, neka ubesedena vsebina, ki smo jo načrtovali v uvodu, lahko po pre-
delavi postane del pripovedi ali celo argumentacije ipd. ter ima drugačne
prepričevalne učinke. V izbranem primeru so premeščeni elementi postav-
ljeni bodisi na začetek ali na konec, s čimer intenzivneje stopajo v ospred-
je. Denimo, v prvi povedi (1'''b) oklepata razlago običajne tvorbe glagolov
ključna pojma (nepravilni glagoli, nekakšne izjeme), ki sta na ta način pred-
stavljena kot bistvena informacija, medtem ko je tvorba glagolov s končni-
co »-ed« postavljena v ozadje. Posebej velja omeniti premeščanje v zadnjih

90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95