Page 89 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 89
retorični elementi pedagoškega diskurza

(1'')

a) »Nepravilni glagoli = Irregular Verbs«
b) Nepravilni glagoli v angleščini svojih oblik ne tvorijo z dodaja-

njem končnice »-ed«.
c) So poglavje slovnice, ki se ga moramo naučiti na pamet.
č) Znanje nepravilnih glagolov je podlaga tvorjenju časov in trpnikov.
d) Ne tvorijo velike skupine glagolov in vam ne bi smeli povzročati

težav.
ANALIZA
Pri odvzemanju je izvirno besedilo spremenjeno s pomočjo rabe ene od
strategij izpuščanja (tj. elipse). Izpuščeni so deli stavčnih členov (npr. nepra-
vilni glagoli), predvsem pa gre za korenit poseg na ravni izpuščanja celih
stavkov. Novo besedilo je tako dobilo povsem drugo smer v prepričeva-
nju, kajti s tem, ko so izpuščena dodatna vsebinska pojasnila o značilno-
stih nepravilnih glagolov in o koristi njihovega znanja, zlasti pa slogovni
elementi (nekakšne izjeme, tisto poglavje, pač, zelo uporabno, na srečo ... ne
tvorijo tako velike skupine), ki v izvirnem besedilu vpeljujejo problem (tj.
učenje na pamet) in nakazujejo njegovo rešitev, novo besedilo daje vtis gole
dejstvenosti.
NOVO BESEDILO – ODVZEMANJE:
(1'')
»Nepravilni glagoli = Irregular Verbs«

Nepravilni glagoli v angleščini svojih oblik ne tvorijo z dodaja-
njem končnice »-ed«. So poglavje slovnice, ki se ga moramo naučiti
na pamet. Znanje nepravilnih glagolov je podlaga tvorjenju časov
in trpnikov. Ne tvorijo velike skupine glagolov in vam ne bi smeli
povzročati težav.

Premeščanje (lat. transmutatio):
IZVIRNO BESEDILO:
(1)
»Nepravilni glagoli = Irregular Verbs«

Nepravilni glagoli v angleščini so nekakšne izjeme, saj svojih ob-
lik za »Past« in »Past Participle« ne tvorijo tako kot ostali glagoli

89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94