Page 86 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 86
»učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza

b) nato še v končni različici kot »novo besedilo«, s katerim želimo
prikazati zgolj rezultat sprememb na ravni celovite (tudi vizualne)
podobe besedila.
Da bi proces spreminjanja prikazali čim nazorneje, smo postopku pre-

beseditve dodali tudi kratke analize, s katerimi bomo poskušali orisati,
kako in zakaj se je zaradi izvedene spremembe morebiti spremenil tudi po-
men besedila ter kaj to lahko pomeni za njegovo prepričljivost.72 Pri tem
velja opozoriti, da je v procesu konstrukcije besedil tovrstno spreminjanje
vedno kompleksnejše (tj. govorec uporablja hkrati principe vseh štirih ka-
tegorij) in tesno povezano z neposredno retorično situacijo.

Dodajanje (lat. adiectio):
IZVIRNO BESEDILO:
(1)
»Nepravilni glagoli = Irregular Verbs«

Nepravilni glagoli v angleščini so nekakšne izjeme, saj svojih ob-
lik za »Past« in »Past Participle« ne tvorijo tako kot ostali glago-
li – zgolj z dodajanjem končnice »-ed«. Nepravilni glagoli so zato
tisto poglavje angleške slovnice, ki se ga pač moramo naučiti na pa-
met. Znanje nepravilnih glagolov pa je zelo uporabno, saj je podla-
ga tvorjenju časov in trpnikov.

Na srečo nepravilni glagoli v angleščini ne tvorijo tako velike sku-
pine glagolov in vam posledično ne bi smeli povzročati večjih težav.
(http://svet-anglescine.com/kategorija/256/Nepravilni_glagoli_Irregular_
Verbs, pridobljeno 22. 3. 2018)

POSTOPEK PREBESEDITVE S POMOČJO DODAJANJA (vsi
dodani elementi so poudarjeni ležeče):
(1')

72 V analizi omenjamo tudi primere, ki jih je mogoče opisati tudi kot »prave« (tj. lit-
erarne) retorične figure, a namen ni preoblikovati besedila v literarizirano različi-
co, temveč pokazati na funkcionalno vlogo figur v prepričevalnem diskurzu. Pri
vsakem postopku so vse spremembe poudarjene v prikazu prebeseditve. V spremen-
jenih različicah (tj. v prikazu »novega besedila«) nespremenjene puščamo izvirne
tipografske poudarke v odebeljenem tisku in oblikovanje v obliki dveh ločenih enot
(odstavkov).

86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91