Page 56 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 56
»učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza

in učenju, predstavitvi razumevanja učne snovi itd. Oglejmo si jo ob že upo-
rabljenem primeru nepravilnih glagolov v angleščini, natančneje, v skupini
nas zanima glagol »to go« in njegove oblike (ta primer se bo v nadaljevanju
še nekajkrat ponovil). Strategijo TRON uporabimo tako, da premislimo,
skušamo izluščiti oz. v svojem govoru/tekstu oblikujemo odgovore na na-
slednja štiri ključna vprašanja:

Katera je ključna tema?
Vprašanje se lahko nanaša na celotno učno uro, na njene posamezne dele/
teme, na celoten predmet, posamezne problematike, knjige, poglavja ali pa
celo samo izjave.

Ključna tema v našem primeru je: oblike angleškega nepravilnega gla-
gola »to go«.

V kateri višji razred (rod) sodi ta tema?
Vprašanje se nanaša na celoto, katere del je predstavljena tema, na njen
»glavni naslov«.

Višji razred v našem primeru je: angleški nepravilni glagoli oz. angle-
ški glagoli (pravilni in nepravilni) in pravila tvorbe njihovih glagolskih oblik.

Kako to temo opisati?
Vprašanje se nanaša na osnovne lastnosti in značilnosti obravnavane teme,
na njen natančni in izčrpni opis, na podlagi katerega se nek fenomen da
prepoznati kot primer te teme.

Opis teme v našem primeru je: opredelitev (angleškega) glagola in gla-
golskih oblik, definicija delitve na pravilne in nepravilne glagole, definici-
je tvorbe posameznih glagolskih oblik, aplikacija definicij in pravil na gla-
gol »to go«.

Kakšna je njena namembnost?
Vprašanje se nanaša na namembnost teme za sodelujoče v interakciji, za
druge akterje, za druge teme; skuša ugotoviti, zakaj se uporablja, kakšno
vlogo/vpliv ima pri razumevanju nečesa drugega itd.?

Namembnost teme v našem primeru je: znanje o tvorbi oblik glago-
la »to go«, njihova praktična uporaba; v najširšem smislu tudi izboljševanje
obvladovanja rabe angleškega jezika.

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61