Page 49 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 49
retorični elementi pedagoškega diskurza
Proces lahko ponazorimo tudi v grafični obliki. Oštevilčeni problemi
(problem 1, problem 2 itd.) označujejo spornost zadeve na različnih ravneh
(dejstvo, definicija, kvaliteta, primernost), medtem ko puščice prikazujejo
potek procesa, v katerem se govorec in sogovorec sporazumeta o rešitvi (tr-
ditev 1, trditev 2 itd.).
Pot k (sporazumni) rešitvi: KAJ JE SPORNO/PROBLEM V ZADEVI?
Spor → Rešitev/odločitev
> =
Problem 1 g dejstvo g Trditev 1
Problem 2 g definicija g Trditev 2
Problem 3 g kvaliteta g Trditev 3
Problem 4 g primernost g Trditev 4
In še s konkretnim primerom možnih različic spornosti v razgovoru
med govorcem A in govorcem B, ko prvi zjutraj presenečeno ugotovi, da je
njegov avto parkiran na B-jevem dovozu:
ZADEVA: »Vzel si moj avto!«
1. Problem 1 (sporno je dejstvo) → A (Trditev 1): »Odgovoren si za iz-
ginotje mojega avtomobila.«
→ B: »Ne, tvojega avta sploh nikoli ni-
sem imel v posesti!«
ZADEVA: »Vzel si moj avto!«
2. Problem 2 (sporna je definicija) → A (Trditev 2): »Avto si mi
ukradel.«
→ B: »Ne, samo sposodil sem si
ga!«
ZADEVA: »Vzel si moj avto!«
3. Problem 3 (sporna je kvaliteta) → A (Trditev 3): »Tvoja kraja moje-
ga avtombila je nesprejemljiva.«
→ B: »Ja, ampak če ga ne bi, bi ga za-
sul sneg s strehe in ga poškodoval!«
49
Proces lahko ponazorimo tudi v grafični obliki. Oštevilčeni problemi
(problem 1, problem 2 itd.) označujejo spornost zadeve na različnih ravneh
(dejstvo, definicija, kvaliteta, primernost), medtem ko puščice prikazujejo
potek procesa, v katerem se govorec in sogovorec sporazumeta o rešitvi (tr-
ditev 1, trditev 2 itd.).
Pot k (sporazumni) rešitvi: KAJ JE SPORNO/PROBLEM V ZADEVI?
Spor → Rešitev/odločitev
> =
Problem 1 g dejstvo g Trditev 1
Problem 2 g definicija g Trditev 2
Problem 3 g kvaliteta g Trditev 3
Problem 4 g primernost g Trditev 4
In še s konkretnim primerom možnih različic spornosti v razgovoru
med govorcem A in govorcem B, ko prvi zjutraj presenečeno ugotovi, da je
njegov avto parkiran na B-jevem dovozu:
ZADEVA: »Vzel si moj avto!«
1. Problem 1 (sporno je dejstvo) → A (Trditev 1): »Odgovoren si za iz-
ginotje mojega avtomobila.«
→ B: »Ne, tvojega avta sploh nikoli ni-
sem imel v posesti!«
ZADEVA: »Vzel si moj avto!«
2. Problem 2 (sporna je definicija) → A (Trditev 2): »Avto si mi
ukradel.«
→ B: »Ne, samo sposodil sem si
ga!«
ZADEVA: »Vzel si moj avto!«
3. Problem 3 (sporna je kvaliteta) → A (Trditev 3): »Tvoja kraja moje-
ga avtombila je nesprejemljiva.«
→ B: »Ja, ampak če ga ne bi, bi ga za-
sul sneg s strehe in ga poškodoval!«
49