Page 213 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 213
o vizualni argumentaciji: multimodalnost kot sestavljeni pomen in sestavljene izjave
Slika 4: Himere na notredamski katedrali III
Fotografija, ki je podobna tem trem (žal dejanske fotografije nismo
mogli pridobiti), je bila predstavljena na mednarodni konferenci o pragma-
tiki (IPrA) v New Delhiju leta 2013, in sicer s skoraj enakimi besedami kot
kvadratna žoga na konferenci ISSA 2014: »Argument je očiten iz fotografi-
je same.«
Pa je res? Morda bi se morali spomniti na to, kar je že C. S. Peirce po-
udaril pred več kot osemdesetimi leti: »Nič ni znak, razen če je interpreti-
rano kot znak« (Peirce, 1931–58, 2.172). Z drugimi besedami, nič ni inter-
pretirano kot znak (tj. predstavlja nekaj drugega ali se na nekaj drugega
sklicuje), razen če imamo namen, da to vidimo, da to razumemo kot znak.
In znaki na zgornjih primerih (slike 2, 3 in 4) imajo lahko veliko različnih
interpretacij (če niso ustrezno in zadostno uokvirjeni):
– pogled na Pariz (ali eden od pogledov na Pariz);
– pogled na Pariz z notredamske katedrale;
– notredamska katedrala s pariškim ozadjem;
– razglednica s pozdravi iz Pariza;
– neka spominska fotografija (iz) Pariza;
– podrobnosti notredamske arhitekture;
– primeri sakralne arhitekture;
213
Slika 4: Himere na notredamski katedrali III
Fotografija, ki je podobna tem trem (žal dejanske fotografije nismo
mogli pridobiti), je bila predstavljena na mednarodni konferenci o pragma-
tiki (IPrA) v New Delhiju leta 2013, in sicer s skoraj enakimi besedami kot
kvadratna žoga na konferenci ISSA 2014: »Argument je očiten iz fotografi-
je same.«
Pa je res? Morda bi se morali spomniti na to, kar je že C. S. Peirce po-
udaril pred več kot osemdesetimi leti: »Nič ni znak, razen če je interpreti-
rano kot znak« (Peirce, 1931–58, 2.172). Z drugimi besedami, nič ni inter-
pretirano kot znak (tj. predstavlja nekaj drugega ali se na nekaj drugega
sklicuje), razen če imamo namen, da to vidimo, da to razumemo kot znak.
In znaki na zgornjih primerih (slike 2, 3 in 4) imajo lahko veliko različnih
interpretacij (če niso ustrezno in zadostno uokvirjeni):
– pogled na Pariz (ali eden od pogledov na Pariz);
– pogled na Pariz z notredamske katedrale;
– notredamska katedrala s pariškim ozadjem;
– razglednica s pozdravi iz Pariza;
– neka spominska fotografija (iz) Pariza;
– podrobnosti notredamske arhitekture;
– primeri sakralne arhitekture;
213