Page 184 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 184
čitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza

(76)

Dejstvo torej je: Kvali kator Trditev

ker razen če
Utemeljitev Zavrnitev

Saj
Opora

Dopolnili ga bomo z dinamičnim interaktivnim modelom argumen-
tiranja, ki ga je Tim van Gelder s sodelavci na Univerzi v Melbournu razvil
v interaktivni diagramatični obliki (program Reason!Able).1

Veljavnost argumentacije je izpolnjena, če smo sledili vsem korakom v
shemi, če je utemeljitev ustrezna in avtoritativna. Omenjene lastnosti ute-
meljitve so Johnson in Blair (1987) ter Govier (1992) kasneje razdelali v nas-
lednje kriterije veljavnosti argumentacije, če naj ponovimo: argumenti mo-
rajo biti sprejemljivi, relevantni za dani sklep in zadostni za dani sklep.
Model in kriterije veljavnosti lahko v dinamičnem smislu tako preoblikuje-
mo v naslednje osnovne korake (re)konstrukcije argumentativnega vzorca.

1. Osnovni sklep oblikuj jasno in kratko!

(sklep)
kajenje (na javnih
mestih) morali
prepovedati

2. Navedi argument: zakaj tako misliš?

(argument) torej (sklep)*
Raziskave kažejo, da kajenje kajenje (na javnih
povečuje tveganje obolevnosti mestih) morali
za pljučnim rakom prepovedati

1 Program danes ni več dostopen, nadomestil ga je kompleksnejši Rationale.
* Pozornega bralca utegne zmotiti omejenost prepovedi kajenja le na javna mes-

ta. Kajti, če raziskave kažejo, da kajenje povečuje tveganje obolevnosti za pljučnim
rakom, potem to velja za vse oblike kajenja, ne le za kajenje na javnih mestih. Vendar
pa zakonodajalec s prepovedmi lahko poseže le na javna mesta, ne pa v zasebne pro-
store ali celo v intimo posameznikov.
184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189