Page 187 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 187
»argumentativni vzorec« ...

in je torej do neke mere nepredvidljiv, zaporedja vključevanja dodatnih ele-
mentov ni mogoče predpisati. Vseeno navajamo zaporedje korakov, ki se
nam vsaj načelno zdi najuporabnejše pri (re)konstrukciji argumentacije. V
pedagoškem procesu argumentacija lahko postane kompleksnejša oz. na-
tančnejša tako, da vključimo najmanj enega od sledečih elementov: zavr-
nitev, kvalifikator in/ali oporo, pač odvisno od snovi in stopnje njenega
obvladovanja.

4. Upoštevaj zavrnitev: v katerem primeru sklep iz navedenega argu-
menta in utemeljitve ne izhaja s takšno gotovostjo?3

(argument) torej (sklep)
Raziskave kažejo, da kajenje kajenje (na javnih
povečuje tveganje obolevnosti mestih) morali
za pljučnim rakom prepovedati

ker razen
(utemeljitev) (zavrnitev)
si moramo prizadevati za če ni v ta namen
zmanjšanje tveganja obo- določen poseben
levnosti za pljučnim rakom prostor

5. Dodaj kvalifikator: pod katerimi pogoji, glede na zavrnitev, je sklep
vendarle upravičen, veljaven?

(argument) (kvali kator) (sklep)
Raziskave kažejo, da kajenje bi praviloma kajenje (na javnih
povečuje tveganje obolevnosti mestih) morali
za pljučnim rakom torej prepovedati

ker razen
(utemeljitev) (zavrnitev)
si moramo prizadevati za če ni v ta namen
zmanjšanje tveganja obo- določen poseben
levnosti za pljučnim rakom prostor

3 Veljavnost in kvaliteto te (in takšne) argumentacije si bomo podrobneje ogledali v
naslednjem poglavju.
187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192