Page 133 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 133
1.4
Argumentiranost kot konstitutivni element
pedagoškega diskurza

Argumentacija v vsakdanjem življenju

Zdaj pa si malce podrobneje, in z malce drugačnih zornih kotov, oglej-

mo same postopke argumentiranja. Argumentiranje je dejavnost, s kate-
ro je prežeto vse naše življenje in tako rekoč sleherni trenutek, od trenutka
ko zjutraj odpremo oči pa do trenutka, ko zvečer ležemo spat. Z malce pre-
tiravanja bi lahko rekli, da je naše življenje eno samo argumentiranje. Pa
niti ne bi kaj dosti pretiravali. Poglejte, dan lahko, npr., začnemo na več na-
činov. Svoji družici (če jo imamo in če smo topogledno spolno usmerjeni)
lahko, npr., rečemo: »A lahko prižgeš bojler? Rad bi se stuširal!« Zelo očitno
imamo opraviti z argumentom (»Rad bi se stuširal!«) in sklepom (»A lahko
prižgeš bojler?«) in argument navaja razloge (v našem primeru npr. le ene-
ga) za dani sklep.

Rečemo lahko tudi le preprosto »A lahko prižgeš bojler?« in zelo ver-
jetno je, da bo oseba, ki jo naslavljamo, iz tega izpeljala podoben sklep.
Morda ne ravno dobesedno »Rad bi se stuširal!« (kar sploh ni pomembno,
dobesednost namreč), veliko verjetneje pa je, da bo iz moje prošnje sklepa-
la, da se želim (tako ali drugače) umiti, in ne, da bom z vročo vodo skozi
okno škropil mimoidoče. Čeprav, seveda, tudi to ni nemogoče, pač odvisno
od naših navad in pa seveda tega, v kolikšni meri jih oseba, ki smo jo popro-
sili, naj vključi bojler, pozna.

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138