Page 75 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 75
feministična »ponovna branja« ...
tak pristop lahko prvi korak k premostitvi vrzeli tradicionalistične in rela-
tivistične pozicije, saj se pomen nekega literarnega dela in njegove intelek-
tualne moči ne zmanjša, če raziščemo zgodovinske, sociološke ali antropo-
loške kontekste?
Literatura
Apple, Michael W. »Between Moral Regulation and Democracy: The Cultural
Contradiction of the Text«. The School Field 3, št. 1/2 (1992): 49–76.
Benton, Michael. (2000). »Canons Ancient and Modern: The Texts We Teach.«
Educational Review 52, št. 3 (2000): 269–277.
Bloom, Harold. Zahodni kanon. Knjige in šola vseh dob. Ljubljana: Literarno-
-umetniško društvo Literatura, 2003.
Božič, Zoran. »The Problem of the Representation of Women Authors in Slo-
venian Secondary School Literature Textbooks.« Athens Journal of Philo-
logy 3, št. 4 (2016): 239–249.
Felski, Rita. Beyond Feminist Aesthetics. Feminist Literature and Social Chan-
ge. Cambridge Mass.: Harvard University Press, 1989.
Fleming, Mike P. The Literary Canon: Implications for the Teaching of Langua-
ge as Subject. Strasbourg: Council of Europe, 2007.
Garber, Marjorie. »Custody Battles.« V Field Work. Sites in Literary and Cultur-
al Studies, ur. Marjorie Garber, Rebecca L. Walkowitz in Paul B. Frank-
lin. London in New York: Routledge, 1996.
Gates, Henry Louis, Jr., Loose Canons. Notes on the Culture Wars, New York in
Oxford: Oxford University Press, 1992.
Horvat, Marjan. »Zakaj se učimo le o pisateljih? V šolskih berilih ni književ-
nic«, Mladina, 3. marec, 2017, 9. http://www.mladina.si/179002/zakaj-se-
-ucimo-le-o-pisateljih/. (2. 1. 2018)
Jehlen, Myra. »Archimedes and the Paradox of Feminist Criticism.« Signs: Jou-
rnal of Women in Culture and Society 6, št. 4 (1981): 575–601.
Robinson, Lillian S. »Treason Our Text: Feminist Challenges to the Literary
Canon.« Tulsa Studies in Women's Literature 2, št. 1 (1983): 83–98.
Sobočan, Ana Marija. »Branje kanona.« V Književnost v izobraževanju - cilji,
vsebine, metode, ur. Boža Krakar-Vogel. Ljubljana: Filozofska fakulteta,
Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik, 2008.
Stajan, Martina. Virginia Woolf in literarni kanoni. Magistrsko delo. Maribor:
Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za slovanske jezike in
književnosti, 2015.
75
tak pristop lahko prvi korak k premostitvi vrzeli tradicionalistične in rela-
tivistične pozicije, saj se pomen nekega literarnega dela in njegove intelek-
tualne moči ne zmanjša, če raziščemo zgodovinske, sociološke ali antropo-
loške kontekste?
Literatura
Apple, Michael W. »Between Moral Regulation and Democracy: The Cultural
Contradiction of the Text«. The School Field 3, št. 1/2 (1992): 49–76.
Benton, Michael. (2000). »Canons Ancient and Modern: The Texts We Teach.«
Educational Review 52, št. 3 (2000): 269–277.
Bloom, Harold. Zahodni kanon. Knjige in šola vseh dob. Ljubljana: Literarno-
-umetniško društvo Literatura, 2003.
Božič, Zoran. »The Problem of the Representation of Women Authors in Slo-
venian Secondary School Literature Textbooks.« Athens Journal of Philo-
logy 3, št. 4 (2016): 239–249.
Felski, Rita. Beyond Feminist Aesthetics. Feminist Literature and Social Chan-
ge. Cambridge Mass.: Harvard University Press, 1989.
Fleming, Mike P. The Literary Canon: Implications for the Teaching of Langua-
ge as Subject. Strasbourg: Council of Europe, 2007.
Garber, Marjorie. »Custody Battles.« V Field Work. Sites in Literary and Cultur-
al Studies, ur. Marjorie Garber, Rebecca L. Walkowitz in Paul B. Frank-
lin. London in New York: Routledge, 1996.
Gates, Henry Louis, Jr., Loose Canons. Notes on the Culture Wars, New York in
Oxford: Oxford University Press, 1992.
Horvat, Marjan. »Zakaj se učimo le o pisateljih? V šolskih berilih ni književ-
nic«, Mladina, 3. marec, 2017, 9. http://www.mladina.si/179002/zakaj-se-
-ucimo-le-o-pisateljih/. (2. 1. 2018)
Jehlen, Myra. »Archimedes and the Paradox of Feminist Criticism.« Signs: Jou-
rnal of Women in Culture and Society 6, št. 4 (1981): 575–601.
Robinson, Lillian S. »Treason Our Text: Feminist Challenges to the Literary
Canon.« Tulsa Studies in Women's Literature 2, št. 1 (1983): 83–98.
Sobočan, Ana Marija. »Branje kanona.« V Književnost v izobraževanju - cilji,
vsebine, metode, ur. Boža Krakar-Vogel. Ljubljana: Filozofska fakulteta,
Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik, 2008.
Stajan, Martina. Virginia Woolf in literarni kanoni. Magistrsko delo. Maribor:
Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za slovanske jezike in
književnosti, 2015.
75