Page 284 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 284
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

tion to the various aspects of attempts to overturn historical facts by means
of media. Such attempts are particularly problematic online.
Key words: history, media content, E-Story, secondary schools, Slovenia

Damir Josipovič
Vloga staršev šoloobveznih otrok in njihova pričakovanja
od izobraževalnega sistema v Sloveniji: Primer območja
Aktiva svetov staršev ljubljanskih osnovnih šol
V zadnjih desetletjih se je šolski sistem v Sloveniji korenito spremenil. Spre-
membe šolske zakonodaje pa so prinesle tudi drugačno vlogo staršev v šol-
skem sistemu. Ti so se pričeli združevati v aktive ter povezovati v zveze.
Vsekakor so starši, zlasti preko otrok, po eni strani deležniki sistema, na
kar napotuje že dejstvo, da morajo starši ali skrbniki svoje otroke na zau-
panje za manj ali več ur na dan prepustiti šolam. Po drugi strani pa ostaja
odprto vprašanje njihove stvarne pristojnosti, kljub temu da beležimo po-
rast »vstopa staršev v šolo«. Temeljno raziskovalno vprašanje, ki se pri tem
zastavlja, se glasi: kako je mogoče, da po eni strani starši v nacionalnih raz-
iskavah šoli deklarativno zaupajo, po drugi strani pa ni bilo nikdar v zgo-
dovini toliko pritožb o delu šol, kot prav s strani starševske publike da-
nes. Prispevek analizira pričakovanja staršev zbranih s pomočjo različnih
vprašalnikov v okviru starševskih povezav. Na osnovi opravljenih razprav
z drugimi deležniki v šolstvu (ravnatelji, učitelji) prispevek predstavlja tudi
nekaj temeljnih skupnih izhodišč za nujno potrebne spremembe v priho-
dnosti. Med njimi velja izpostaviti reformulacijo oz. prevpraševanje »avto-
nomije šole in učitelja«, ki najprej izhaja iz potrebe po zagotavljanju peda-
goškega miru.
Ključne besede: starši, starševska vloga, pričakovanja, šolski sistem, Slove-
nija
The role of parents of school-age children and their
expectations from education system in Slovenia:
the case of the area of the Ljubljana Parent Association
Last decades brought us substantial changes in the education system in Slo-
venia. Changes in the field of elementary school regulations at the same
time altered the role of parents in the system. In the form of PTAs (parent
teacher associations) they began to organize into the “actives of PTAs” on
the level of Slovenian regions, with a possibility to form a national associa-
tion. As caretakers of their minors, the parents are indeed one of the stake-
-holders of the education system. But with the rise of parents’ interventions

284
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289