Page 287 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 287
povzetki

Further education and training must be targeted and in accordance with
the national needs, the needs of the school, and individual plans for the
professional development of individuals.
The traditional role of a teacher (and, to a great extent, of an educator) as a
carrier of data, information, and knowledge has changed radically and is
now completely outdated, inappropriate and useless, since there are a lot of
simple and free access ways to huge amounts of information and data.
Therefore, knowledge needs to be constantly developed, and at the same
time, professionals need to be as much autonomous as possible, especially
in today`s dynamic environment.
Key words: professional development, kindergarten, education professio-
nals, good practise example

Urška Slapšak in Andreja Lenc
Mednarodno sodelovanje kot orodje za dvig motivacije
in krepitev organizacijskih veščin učiteljev
Za zagotavljanje kakovosti vzgojno izobraževalnega procesa je ključen pro-
fesionalni in osebni razvoj pedagoškega osebja (Krek idr., 2011). Številni te-
oretiki poudarjajo nujnost vseživljenjskega učenja učiteljev (Marentič Po-
žarnik, 2000a; Valenčič Zuljan, 2001), študije in analize (Sentočnik, 2013)
pa kažejo pozitivne učinke učiteljevega usposabljanja tudi skozi mednaro-
dne aktivnosti. Na podlagi opravljene analize vključevanja pedagoških de-
lavcev v mednarodne aktivnosti ugotavljamo, da število vključenih peda-
goških delavcev v ta proces narašča. Na rezultatih študije bomo pokazali,
da se učinki tovrstnih aktivnosti kažejo predvsem na razvoju lastnega pe-
dagoškega dela (vključevanj novih in raznolikih metod dela v pouk, upo-
raba novih materialov in vsebin, izvajanje medpredmetnega povezovanja)
kot tudi na razvoju splošnih kompetenc (znanje tujih jezikov, IKT, moti-
vacija, socialne kompetence). Na podlagi spremljanj, intervjujev in poro-
čil o izvajanju mednarodne aktivnosti s strani šol ugotavljamo, da je pot-
rebno krepiti zavedanje o učinkih v tujini pridobljenih znanj, kompetenc
ter veščin med pedagoškim osebjem, saj učitelji v predstavitvenih (dise-
minacijskih) aktivnostih večinoma izpostavljajo aktivnost v tujini, ne pa
tudi konkretnih učnih izidov in njihove implementacije v praksi. Na pod-
lagi navedenih analiz in študij si avtorici prispevka postavljata naslednje tri
izzive pri delu s pedagoškim osebjem:ozavestiti pridobljeno znanje, kom-
petence in veščine pridobljene v mednarodnih aktivnostih; spodbuditi k

287
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292