Page 239 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 239
Mednarodno sodelovanje kot orodje za dvig
motivacije in krepitev organizacijskih veščin
učiteljev

Urška Slapšak in Andreja Lenc

Ž Teoretska izhodišča
ivimo v času hitrih sprememb, ki od vsakega posameznika zahtevajo ve-
liko mero prilagajanja, učenja in strpnosti. Kakovostna vzgoja in izobraže-
vanja sta ob teh spremembah ključna, saj je ravno učitelj tisti element, ki
posreduje med hitro razvijajočim se svetom in učenci, ki bodo kmalu vsto-
pili vanj (Sporočilo Komisije Svetu in Evropskemu parlamentu: Izboljšanje
kakovosti izobraževanja učiteljev, 2007).

Znanje, ki ga je učitelj pridobil v času izobraževanja, še zdaleč ne za-
dostuje za njegovo uspešno poklicno pot. Ključen je torej učiteljev stalen
profesionalni in osebni razvoj. Kakovost učiteljevega učenja in poučeva-
nja je eden ključnih dejavnikov napredka, zato večina članic Evropske uni-
je vzgojo in izobraževanje uvršča med prednostne politične, gospodarske
in socialne naloge (Zelena knjiga o izobraževanju učiteljev v Evropi, 2001).
Govorimo o vseživljenjskem učenju učiteljev, o katerem so pisali številni te-
oretiki.

Valentič Zuljan (2001:131) učiteljev profesionalni razvoj razlaga kot:
»proces signifikantnega in vseživljenjskega učenja, pri katerem
učitelji osmišljajo in razvijajo svoja pojmovanja ter spreminja-
jo svojo prakso poučevanja; gre za proces, ki vključuje učiteljevo
osebnostno, poklicno in socialno dimenzijo in pomeni učiteljevo
napredovanje v smeri kritičnega, neodvisnega, odgovornega do-
ločanja in ravnanja.«

239
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244