Page 179 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 179
besedilne naloge v obrnjeni vlogi

Raziskovalni vzorec
Raziskava temelji na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu študentov 3.
letnika, ki so v študijskem letu 2015/16 obiskovali program za izobraževa-
nje učiteljev razrednega pouka na Univerzi v Mariboru in na neslučajno-
stnem priložnostnem vzorcu učencev 4. razreda slovenskih osnovnih šol v
šolskem letu 2015/16. V vzorcu je zajetih 75 študentov, od tega je bilo 8 moš-
kih in 67 žensk. Učencev je bilo 1331, od tega je bilo 649 dečkov in 682 deklic.
Zajeti neslučajnostni vzorec opredeljujemo na nivoju rabe inferenčne stati-
stike kot enostavni slučajnostni vzorec iz hipotetične populacije.

Postopki zbiranja podatkov
Raziskava pri študentih in učencih je bila izvedena od novembra 2015 do ja-
nuarja 2016. Študenti so pripravljeni nalogi reševali na fakulteti med vajami
pri predmetu Didaktika matematike I. Učenci so ju reševali v šoli med pou-
kom matematike ali pa v sklopu razredne ure. Raziskavo pri učencih so iz-
vedli študenti programa Razredni pouk v okviru obveznosti pri predmetu
Didaktika matematike I. Nalogi so reševali skupinsko in nevodeno, za re-
ševanje pa so tako študenti kot učenci imeli na voljo 15 minut.

Vsebinsko-metodološke značilnosti instrumentarija
Veljavnost vprašalnika smo zagotovili s tem, da smo anketni vprašalnik
predhodno poskusno uporabili ter izpopolnili. Zanesljivost smo zagotovi-
li z natančno, jasno in enopomensko zastavljenimi navodili, ki so jih preje-
li udeleženci raziskave ob reševanju. Navodilo se je glasilo: Zapišite življenj-
sko besedilno nalogo ob podanih enačbah. Objektivnost pa smo zagotovili
tako, da udeležencem nismo pomagali pri reševanju nalog ter nanje nismo
vplivali z odgovarjanjem na njihova vprašanja. Veljavnost in zanesljivost
ugotovitev smo dodatno podkrepili še s konkretnimi primeri besedilnih
nalog, ki so jih podali udeleženci raziskave. Sama objektivnost pri analizi
odgovorov pa je bila zagotovljena s postavitvijo enoznačnih kriterijev, gle-
de na katere smo naloge v nadaljevanju razvrščali.

Postopki obdelave podatkov
Uporabljeni so bili postopki kvalitativne in kvantitativne metodologije. V
prvem delu je bila uporabljena vsebinska analiza oblikovanih besedilnih
nalog, nadalje pa smo izpeljane kategorije statistično obdelali z računalni-

179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184