Page 175 - Štrajn, Darko. 2018. Vzgoja družbe. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 175
Proizvesti državljane 173
Koncepti državljanske vzgoje, ki povzemajo in uveljavljajo politiko razli-
ke, temeljijo na projekciji aktivnega državljana in torej skušajo učence uve-
sti v »neidealizirano« družbeno realnost. Ali je podoba »aktivnega drža-
vljana«, v kateri seveda ni vpisano nič definitivnega, pedagoška utopija ali
formula rešitve sožitja v kulturno pluralnih družbah, najbrž za zdaj ni mo-
goče odgovoriti. Mogoče pa je odgovoriti, da »patriotska vzgoja«, ki teme-
lji na presežni ogroženosti – pa naj gre za Američane po 9. septembru 2001
ali za Slovence po aferi »izbrisanih« – lahko prispeva predvsem k repro-
dukciji obrazcev konfliktnosti.
Koncepti državljanske vzgoje, ki povzemajo in uveljavljajo politiko razli-
ke, temeljijo na projekciji aktivnega državljana in torej skušajo učence uve-
sti v »neidealizirano« družbeno realnost. Ali je podoba »aktivnega drža-
vljana«, v kateri seveda ni vpisano nič definitivnega, pedagoška utopija ali
formula rešitve sožitja v kulturno pluralnih družbah, najbrž za zdaj ni mo-
goče odgovoriti. Mogoče pa je odgovoriti, da »patriotska vzgoja«, ki teme-
lji na presežni ogroženosti – pa naj gre za Američane po 9. septembru 2001
ali za Slovence po aferi »izbrisanih« – lahko prispeva predvsem k repro-
dukciji obrazcev konfliktnosti.