Page 91 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 91
izkus Področje, ki ga preverjamo Pripomočki

VIDNO RAZLIKOVANJE Vidno razlikovanje simbolov Odgovorni list, pisalo, štopar-
(hitrost in natančnost) ica, list za reševanje, svinčnik,
rešitve

Opis preizkusa
Izmed 84-ih simbolov mora otrok poiskati vse simbole, ki so enaki danima (à in Ï). Ko otroku po-
kažemo iskana simbola, ostale prekrijemo. Otrok začne reševati levo zgoraj (pokažemo s pr-
stom) in sledi vrsticam do desno spodaj. Med reševanjem merimo čas. Simboli so razporejeni
v sedem vrstic, v vsaki vrstici je dvanajst simbolov. Nekateri simboli se od danih dveh simbolov
razlikujejo le po usmerjenosti. Otroku povemo, da mora poiskati točno take simbole, ki so tako
usmerjeni. Pri reševanju sta pomembni hitrost (koliko simbolov otrok predela v eni minuti) in
natančnost (število ustrezno rešenih vrstic).

Način beleženja odgovorov
Ko otrok konča z iskanjem simbolov oz. predela vse vrstice, v tabelo zapišemo čas reševanja.
Na ustrezno mesto v tabeli zapišemo, koliko vrstic je otrok ustrezno predelal (je v njih našel vse
simbole, ki so enaki danima) ter število simbolov, ki jih je našel otrok. V tabelo prav tako zapiše-
mo, koliko simbolov, ki so enaki danima, je otrok izpustil oz. jih ni našel in koliko simbolov je
otrok napačno obkrožil. Pod natančnost reševanja zapišemo število ustrezno predelanih vrstic.
Hitrost reševanja izračunamo po naslednji formuli: 84 / [minute x 6000 + sekunde x 100 +
stotinke sekunde) / 6000]

Kratkotrajni slušni spomin ob Odgovorni list, pisalo, slike 91
vidni opori živali na kartončkih, stopničke
VERBALNI SPOMIN na kartonu

Opis preizkusa
Otroku povemo zgodbo, da so živali šle na tekmovanje v teku. Naredili so skupine po dve, tri
ali štiri živali. Za vsako skupino živali povemo, v katerem zaporedju so prišle na cilj. Otrok mora
ponoviti vrstni red živali, tako da izmed petih živali izbere ustrezne slike živali in jih postavi v us-
trezen vrstni red na stopničke – prvo na najvišjo stopničko, drugo na malo manjšo, tretjo na še
manjšo in četrto zraven stopničke. Preizkus vsebuje eno zaporedje dveh živali, eno zaporedje
treh živali in eno zaporedje štirih živali.

Način beleženja odgovorov
V tabelo zapišemo, v kakšnem vrstnem redu je otrok postavil živali na stopničke. V celoti pravil-
no ponovljeno zaporedje skupine živali točkujemo z 1, 2 oz. s 3 točkami. V celoti nepravilno pon-
ovljeno zaporedje živali, deloma ustrezno ponovljeno zaporedje ali če otrok ničesar ne odgovo-
ri, točkujemo z 0 točkami.

SLUŠNI SPOMIN ZAPOREDIJ Slušni kratkotrajni spomin Odgovorni list, pisalo
ŠTEVK - števke

Opis preizkusa
Izgovorimo zaporedje določenega števila števk, otrok pa jih mora v enakem vrstnem re-
du ponoviti. Preizkus vsebuje 3 zaporedja s tremi števkami, 2 zaporedja s štirimi števkami in 1
zaporedje s petimi števkami. Vseh primerov je 6.

Način beleženja odgovorov
V tabelo zapišem zaporedje števk, ki ga je povedal otrok. Pravilno ponovljeno zaporedje treh
števk točkujemo z 1 točko, štirih z 2 točkama in petih s 3 točkami. Nepravilno ponovljeno
zaporedje števk, delno ustrezno ponovljeno zaporedje števk ali če otrok ničesar ne odgovori,
točkujemo z 0 točkami.

zgodnje odkrivanje težav na področju branja
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96