Page 89 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 89
ela 5: Opis Preizkusa predbralnih zmožnosti

Preizkus Področje, ki ga preverjamo Pripomočki
Prepoznavanje rim Odgovorni list, pisalo, PPT
RIME – rime

Opis preizkusa
Otroku se na računalniku s pomočjo predstavitve v Power Pointu predstavi sličica za določeno
besedo. Izmed štrih besed, ponazorjenih s sličicami, ki se prikažejo kasneje, mora otrok ugoto-
viti, katera beseda se konča podobno kot prva predstavljena beseda (npr. TAČKA se konča ena-
ko kot MAČKA). Ob slikah povemo otroku besede zanje. Preizkus vsebuje 10 primerov.

Način beleženja odgovorov
V tabelo sproti zapisujemo besedo, ki jo je otrok izbral, da se v rimi ujema s tarčno besedo. Vsak
pravilen odgovor točkujemo z 1 točko. Nepravilen odgovor ali če otrok ne izbere nobene be-
sede, točkujemo z 0 točkami.

ZDRUŽEVANJE ZLOGOV Sinteza zlogov Odgovorni list, pisalo

Opis preizkusa 89
Otroku povemo posamezne besede po delih oz. zlogih, otrok pa mora po zlogih izgovorjene
besede združiti v celoto in povedati nastalo besedo (npr. izgovorimo RO-KA, otrok pove ROKA).
Med vsakim zlogom naredimo toliko premora, kot traja zlog. Skupaj je 10 primerov, od tega so 3
besede dvozložne, 4 besede trizložne in 3 besede štirizložne.

Način beleženja odgovorov
V tabelo sproti zapisujemo besedo, ki jo je otrok izgovoril. Za vsako pravilno izgovorjeno bese-
do dobi 1 točko. Nepravilno izgovorjene besede ali če otrok ničesar ne odgovori, točkujemo z 0
točkami. Če ima otrok fonološke težave in obdrži število zlogov, štejemo to za pravilen odgovor.

ZLOGOVANJE Analiza zlogov Odgovorni list, pisalo

Opis preizkusa
Otroku povemo, da se bo spremenil v robota in besede izgovarjal po delih. Dano besedo otrok
razdeli na dele tako, da besedo izgovori po zlogih (npr. MIZA izgovori kot MI-ZA). Preizkus vse-
buje 10 primerov besed, od tega je 1 beseda enozložna, 4 besede dvozložne, 3 besede trizložne
in 2 besedi štirizložni.

Način beleženja odgovorov
V tabelo zapišemo otrokov izgovor besede po zlogih oz. tako, kot jo je izgovoril. Če otrok ne
zloguje besede ali jo zloguje nepravilno, točkujemo z 0 točkami. Vsako pravilno zlogovano
besedo točkujemo z 1 točko. Če ima otrok fonološke težave in obdrži število zlogov, štejemo to
za pravilen odgovor.

PRVI GLAS Prepoznavanje prvega glasu Odgovorni list, pisalo, PPT –
prvi glas

Opis preizkusa
S pomočjo predstavitve v Power Pointu otroku predstavimo besede, tako slikovno kot verbalno
(ob slikah otrok sliši besede zanje). Otrok mora izmed štirih sličic izbrati tisto, ki se v začetnem
glasu ujema z zgornjo – prvo predstavljeno sličico oz. besedo. Preizkus vsebuje 10 primerov.

Način beleženja odgovorov
V tabelo zapišemo besedo, ki jo je otrok izbral. Vsako pravilno izbrano besedo točkujemo z 1
točko. Nepravilno besedo ali če otrok ničesar ne odgovori, točkujemo z 0 točkami.

zgodnje odkrivanje težav na področju branja
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94