Page 45 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 45
zrak, voda in hrana. Pravica do šolanja je dejansko udejanjanje pravice do 45
izobraževanja v realnih okoliščinah. Ker pa v realnih okoliščinah šolanje pome-
ni tudi socializacijo in srečevanje s sovrstniki, to hkrati pomeni, da gre za ne-
ko družbeno pogodbo oz. dogovor, kakšna pravila ravnanja in obnašanja vel-
jajo v šolah. Če nekdo izmed učencev tega ne izpolnjuje oz. krši pravice drugih
učencev do izobraževanja, to konkretno pomeni, da mora šola ta konflikt znati
razrešiti tako, da bodo vsi učenci lahko imeli še naprej zagotovljeno pravico do
izobraževanja. V izjemnih okoliščinah to lahko pomeni izključitev iz šole, kar pa
ne pomeni, da izključeni učenec pravice do izobraževanja nima več.

Pravica do izobraževanja v Angliji kljub izključitvi ni odvzeta, ampak zag-
otovljena (izobraževanje izven šole, na drugačen način). V slovenskem Pravil-
niku o šolskem redu v srednjih šolah je v 27. členu zapisano: »V primeru izkl-
jučitve nudi šola dijaku pomoč pri vključitvi v drugo šolo oz. pri nadaljevanju
izobraževanja, če dijak za pomoč zaprosi.« V Sloveniji šole to pravico zagot-
ovijo, če jo dijak izrazi, v Angliji pa mu pripada. Glede na to, da je za uspešno
šolanje potrebna posameznikova motiviranost za učenje in šolsko delo, lahko
zapišemo, da obe vrsti zakonodaj, slovenska in angleška, posamezniku nudi-
ta pravico do izobraževanja. Pomembneje se zdi pravzaprav to, da pravica do
šolanja ne bi bila odvzeta zaradi razlogov, ki niso zgolj neupoštevanje šolskih
pravil, ampak posledica nesrečnih življenjskih okoliščin dozorevajočega mla-
dostnika, ki potrebuje pomoč.

Viri

Wikipedia.(2016).Academy(EnglishSchool).Najdeno15.decembra2016nasplet-
nem naslovu https://en.wikipedia.org/wiki/Academy_(English_school)

Aristotel. (2002). Nikomahova etika. Ljubljana: Slovenska matica.

Department of Education (2012). Exclusion from maintained schools, Acade-
mies and pupil referral units in England. Najdeno 12. decembra 2016 na
spletnem naslovu https://www.gov.uk/government/uploads/system/
uploads/attachment_data/file/269681/Exclusion_from_maintained_
schools__academies_and_pupil_referral_units.pdf

Department of Education. (2016). Behaviour and discipline in schools, Advice
for headteachers and school staff. Najdeno 12. decembra 2016 na spletnem
naslovu https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/at-
tachment_data/file/488034/Behaviour_and_Discipline_in_Schools_-_A_
guide_for_headteachers_and_School_Staff.pdf

Education Act. (2002). Najdeno 12. decembra 2016 na spletnem naslovu http://
www.legislation.gov.uk/ukpga/2002/32/pdfs/ukpga_20020032_en.pdf

Kant, I. (2005). Utemeljitev metafizike nravi. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.

razlike v izključitvah učencev v slovenski in angleški šoli z vidika pravičnosti
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50