Page 41 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 41
janje, lahko odločitev o tem, da se učenca ne izključi, sprejme samo ena 41
oseba – predsednik guvernerjev, sicer pa vedno odloča komisija.

Kadar upravno telo glede na pisno obvestilo ravnatelja vabi na sestanek,
morajo biti vedno vabljeni starši, ravnatelj in predstavnik lokalne oblasti (Lo-
cal Authority v primeru Maintained school or PRU). V primeru vseh ostalih iz-
ključitev mora ravnatelj lokalno oblast in upravno telo obvestiti enkrat v ter-
minu. Obvestilo mora vsebovati razlog za izključitev in v primeru začasne
izključitve trajanje. V 14 dneh mora upravno telo zagotoviti Secretary of State
(v primeru Maintained school and PRU lokalni avtoriteti) informacijo o izključit-
vi. Če gre za začasno izključitev za več kot pet šolskih dni, mora upravno telo
(ali lokalna avtoriteta, če gre za izključitev iz PRU) urediti primerno polno izo-
braževanje za vsakega osnovnošolskega učenca. Ta določba začne veljati od
šestega dne izključitve dalje. Prav tako morajo to od šestega dne dalje urediti
za trajne izključitve iz osnovne šole. Prvih pet dni učencem delo naloži šola, ki
to tudi spremlja. Prav tako so točno določene zadolžitve upravnega telesa, ko-
ga in kdaj mora obveščati. V primeru, da starši verjamejo, da je izključitev posl-
edica diskriminacije, lahko napišejo zahtevek, ki se nanaša na Equality Act 2010,
in ga naslovijo na First-tier Tribunal. V primeru, da ocenjujejo, da gre za prezrte
posebne potrebe učenca, napišejo zahtevek na Special Educational Needs and
Disability, na Country Court pa v primeru, da ocenjujejo, da gre za druge vrste
diskriminacije (Exclusion from mantained schools, Academies and pupil referral
units in England, 2012: 16). Natančno so določene pristojnosti lokalnih oblasti/
Academy Trust’s za pripravo neodvisne razprave, in sicer v dveh primerih:

»/…/ v 15 dneh po obvestilu staršem s strani upravnega telesa, da je bila

sprejeta trajna izključitev, in kot drugič, če ta vloga ni bila oddana v tem

času, v 15 šolskih dneh po dokončni odločitvi zahtevka za preverjanje po
Equality Act 2010 in nanašajoč se na izključitev. Vloga mora biti naslov-
ljena na lokalno avtoriteto /Academy Trust.« (Exclusion from mantained
schools, Academies and pupil referral units in England, 2012: 18)

Sicer pa lahko starši po odločitvi guvernerjev, da je učenec izključen, v 15
dneh zahtevajo ponovni pregled postopka. Če se to ne zgodi in starši podpiše-
jo, da se na to ne bodo pritožili, mora ravnatelj učenčevo ime izbrisati iz šol-
skih evidenc. Če primerjamo obe vrsti postopkov, torej slovensko izključitev
z angleško, je razlika na prvi pogled zelo očitna. V slovenskem Pravilniku o šol-
skem redu je izključitev obravnavana kot eden izmed vzgojnih ukrepov, ki mu
je namenjenih le nekaj stavkov. Pred izrekom izključitve je potrebno pridobiti
mnenje razrednika, mnenje šolske svetovalne službe, mnenje oddelčne skup-
nosti dijakov in po potrebi tudi druga mnenja (Pravilnik o šolskem redu, 27.
člen). Ravnatelj lahko prepove dijaku obiskovati pouk pred vročitvijo odločbe
o izključitvi (Pravilnik o šolskem redu, 28. člen), zaradi kršitev pri vodenju post-

razlike v izključitvah učencev v slovenski in angleški šoli z vidika pravičnosti
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46