Page 141 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 141
braževalnega sistema v Sloveniji. So posamezniki ob koncu srednješolske- 141
ga izobraževanja ozaveščeni o relevantnosti tega koncepta? Kakšen je odnos
učiteljev do poučevanja vsebin, vezanih na človekovo dostojanstvo? V članku
razvijamo teoretični okvir »izobraževanja o človekovem dostojanstvu« in na
podlagi kvalitativne raziskave v Sloveniji razglabljamo o glavnih dilemah, ki so
s tem povezane.
Ključne besede: človekovo dostojanstvo, demokracija, politična socializacija,
šola, izobraževanje

The concept of human dignity in secondary education

Human dignity is recognised as a fundamental element of a democratic so-
ciety. Therefore, it should be constantly encouraged by schools as one of the
agents of political socialisation. The paper explores how the concept of human
dignity is taught within the secondary educational system in Slovenia. Are the
individuals at the end of secondary education aware about the relevance of
such concept? What is the attitude of teachers towards teaching content re-
lated to human dignity? The paper strives to develop a theoretical framework
regarding “Education on Human Dignity”. Additionally, on the basis of qualita-
tive research in Slovenia the paper brings out the main dilemmas concerning
such type of education.
Key words: human dignity, democracy, political socialization, school, education

Ivanka Erjavec
Uvajanje sprememb in novosti

Današnje stanje v družbi šolo zagotovo usmerja k sprotnemu preverjanju in iz-
boljšavi temeljnih postulatov, na katerih slonita kvalitetno delo in bodoči ra-
zvoj zavoda.
Iskanje skupnih vrednot, načel in principov določa smernice ter prednostne ci-
lje za nadaljnje načrtovanje, izvajanje in spremljanje vzgojno-izobraževalnega
delovanja šole. Našteti procesi so tesno povezani z vsebino poslanstva in vizi-
je šole, vključevati pa morajo vse deležnike izobraževanja v okolju. V prispev-
ku je opisan proces dela na OŠ Črni Vrh v šolskih letih od 2010/11 do 2016/17.
Predstavljeni so tisti dejavniki, ki so sledili vprašanjem o uvajanju sprememb in
novosti, raziskovanju, sodelovanju, ustvarjalnosti ter učinkovitosti učenja. Na-
men akcijskega raziskovanja je bil poiskati odgovore na vprašanja o vredno-
tah in odgovore na to, kako posodabljati šolsko prakso. Razvili smo Ustvarjalni
vzgib, ki je strateški model za razvoj zmožnosti učenja. Nastal je na osnovi ne-
posrednega opazovanja in strokovnega analiziranja ter ob strokovni podpori
konzulentov ZRSŠ. Sestavljajo ga ključni elementi, ki v učnem ciklusu deluje-
jo v medsebojnem smiselnem zaporedju: navdušenje, verjetje v otroka, zago-
tavljanje odprtega učnega okolja, zagotavljanje ekspertne podpore pri učenju

povzetki
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146