Page 119 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 119
MERJALNE SOGOVORNIK A SOGOVORNIK B
ZNAČILNOSTI

IZJAVA KODA IZJAVA KODA

POTREBNE PRILAGODITVE V PROCESU IZOBRAŽEVANJA

Materialne potrebe »Mislim, da bi bi- Potreba po odstranit- / /
lo treba odpravi- vi arhitektonskih ovir
ti fizične ovire, ki se iz izobraževalnih us-
nahajajo v mnogih tanov in drugih us-
šolah in tudi drugih tanov v okolju
zgradbah, kamor bi
radi šli invalidi, pa Prikrajšanost osebe s
zaradi fizičnih pre- CP zaradi fizičnih ovir
prek enostavno ne v okolju
moremo.«

Potrebe po »Menim, da bi bi- Izražena potreba po »V času svojega Izražena potreba po 119
spremem- lo treba, tako v izo- spremembi nači- šolanja sem potre- uvidevnejšem od-
bah v strokovni braževanju kot tu- na dela v obravnavi boval bolj uvideven nosu odraslih v času
obravnavi di v drugih procesih osebe s CP odnos odraslih, več šolanja
pomoči, osebam s nekega socialnega
cerebralno paralizo Izražena potreba po aspekta v obravnavi. Potreba po vključit-
spremeniti način de- sodelovanju in ak- Potreboval sem, da bi vi socialnega vidika v
la, potrebno bi bi- tivni vlogi osebe s CP me poslušali in bi up- obravnavo oseb s CP
lo sodelovanje, up- v obravnavi/ delov- oštevali moje mnen-
oštevanje izkušenj in nem odnosu je. /…/ Tudi danes Izražena potreba po
mnenj osebe s cer- sem odvisen od po- upoštevanju mnenja
ebralno paralizo, ka- Izražena potreba moči strokovnih in želja osebe s CP
jti samo to lahko po delu s perspek- služb. Marsikaj se je
prinese uspeh. /…/ tive moči – iskan- izboljšalo, vendar mi Nezadovoljstvo s
Ljudje in strokovnja- je močnih področij še vedno ne prisluh- procesom obravnave
ki morajo začeti na osebe s CP nejo in nočejo razu- prej in zdaj kljub
nas gledati drugače. meti, kaj potrebujem izboljšavam
Morajo prepozna- in kaj hočem.«
ti naša močna po-
dročja in pozitivne
lastnosti.«

Izkušnja izobraževanja

Sogovornika sta v procesu izobraževanja izkusila pozitivna in negativna doživ-
ljanja. Sogovornik B kot pozitivne izkušnje navaja uvajanje specialnih terapij, ki
so mu omogočile napredek in kakovostnejše življenje, prilagoditve in pomoč,
ki jih je bil deležen med izobraževanjem, ter zadovoljstvo z načinom dela, kjer
je bil pohvaljen za svoj uspeh in napredek. »Bilo je lepo, ker sem bil pohvaljen
za uspeh in napredek. To je bila zame nagrada.«

V ospredje je postavil še učitelje, ki so mu bili vedno na voljo za dodatno
razlago in pomoč. Sogovornik A je navedel, da njegove pozitivne izkušnje izvi-
rajo iz zadovoljstva z znanjem, ki ga je pridobil med izobraževanjem, in iz zado-
voljstva, da se je lahko izobraževal skupaj s svojo sestro in z drugimi prijatelji.
Sogovornik A je med pozitivne izkušnje v izobraževalnem procesu uvrstil tudi
vse izvedene prilagoditve in dodatno strokovno pomoč.

Sogovornik B kot negativno v času šolanja izpostavlja predvsem posme-
hovanje sošolcev, ki so posledice CP razumeli kot nerodnost ter neukrepanje
učiteljev in ostalih odraslih, ki so bili priča posmehovanju: »Ko sem padel, so se

izobraževalne poti dveh oseb s cerebralno paralizo
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124