Page 115 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 115
dvsem na to, da smo zapisali vse kode, na katere smo pomislili ob določe-
nem besedilu. V nadaljevanju kvalitativne analize podatkov smo kode primer-
jali med seboj. Sorodne kode oz. kode, ki se nanašajo na podobne pojave, smo
združili v kategorije, ki smo jih naknadno oblikovali. Kategorije smo oblikovali
tako, da smo abstrahirali skupno značilnost več različnih opisov in s tem opre-
delili povezavo med različnimi kodami. S kodiranjem oz. kategoriziranjem be-
sedila smo poskušali oblikovati teoretično razlago, ki bo pojasnila pomemb-
nost obravnave in pristopov ter psihosocialne pomoči za doživljanje pozitivnih
izkušenj v izobraževalnem procesu za osebe s CP ter natančno pokazala na
močen vpliv izobraževalnega procesa na sprejemanje invalidnosti v družbi.
Ugotovitve
Tabela 11: Ugotovitve raziskave izobraževalne poti dveh oseb s cerebral-
no paralizo
PRIMERJALNE SOGOVORNIK A SOGOVORNIK B 115
ZNAČILNOSTI
IZJAVA KODA IZJAVA KODA
IZKUŠNJA IZOBRAŽEVANJA
»Starši so želeli, da
hodim v šolo v svo- »Omogočili so mi
številne specialne
jem domačem kra- terapije, ki so mi
pomagale napredo-
ju poleg svoje sestre vati in izboljšati kak-
ovost mojega življen-
dvojčice in ostal- ja. /…/ Omogočanje terapij,
Imel sem določene ki prinašajo napre-
ih prijateljev. Vztra- Izbira šole želja in vz- prilagoditve in po- dek osebe s CP in iz-
moč, kar je bilo takrat boljšujejo kakovost
jnost se je splačala, trajnost staršev samoumevno. Kar življenja
sem potreboval, sem
saj so na koncu le do- dobil. /…/ Prilagoditve in po-
Učitelji so se mi ved- moč po principu
volili vpis in spreje- Med prvimi učen- no dodatno posvetili »kar potrebujem, to
pri razlagi učne snovi, dobim«
li nov izziv, kakršnega ci s CP v tej OŠ – izziv ko sem to potrebov-
al. /…/ Učitelj, ki je vedno
do takrat niso pozna- za šolo Bilo je lepo, ker na voljo za dodatno
sem bil pohvaljen razlago
li. /…/ za uspeh in napre-
dek. To je bila zame Zadovoljstvo z
Imel sem nekaj ur Skupaj s sestro dvo- nagrada.« načinom dela po
metodi pohvala za
Pozitivne izkušnje dodatne strokovne jčico in prijatelji uspeh in napredek
pomoči pri nekaterih
predmetih, nekaj pri- Prilagoditve in ure
lagoditev v samem dodatne pomoči ola-
razredu in to mi je jšajo izobraževanje
olajšalo izobraževan-
je, da sem lahko Zadovoljstvo z last-
končal osnovno šo- nim znanjem in
lo. /…/ izkušnjami
Imam veliko nove-
ga znanja, tako
strokovnega kot tu-
di tistega, ki ga ne da
nobena šola.«
izobraževalne poti dveh oseb s cerebralno paralizo
nem besedilu. V nadaljevanju kvalitativne analize podatkov smo kode primer-
jali med seboj. Sorodne kode oz. kode, ki se nanašajo na podobne pojave, smo
združili v kategorije, ki smo jih naknadno oblikovali. Kategorije smo oblikovali
tako, da smo abstrahirali skupno značilnost več različnih opisov in s tem opre-
delili povezavo med različnimi kodami. S kodiranjem oz. kategoriziranjem be-
sedila smo poskušali oblikovati teoretično razlago, ki bo pojasnila pomemb-
nost obravnave in pristopov ter psihosocialne pomoči za doživljanje pozitivnih
izkušenj v izobraževalnem procesu za osebe s CP ter natančno pokazala na
močen vpliv izobraževalnega procesa na sprejemanje invalidnosti v družbi.
Ugotovitve
Tabela 11: Ugotovitve raziskave izobraževalne poti dveh oseb s cerebral-
no paralizo
PRIMERJALNE SOGOVORNIK A SOGOVORNIK B 115
ZNAČILNOSTI
IZJAVA KODA IZJAVA KODA
IZKUŠNJA IZOBRAŽEVANJA
»Starši so želeli, da
hodim v šolo v svo- »Omogočili so mi
številne specialne
jem domačem kra- terapije, ki so mi
pomagale napredo-
ju poleg svoje sestre vati in izboljšati kak-
ovost mojega življen-
dvojčice in ostal- ja. /…/ Omogočanje terapij,
Imel sem določene ki prinašajo napre-
ih prijateljev. Vztra- Izbira šole želja in vz- prilagoditve in po- dek osebe s CP in iz-
moč, kar je bilo takrat boljšujejo kakovost
jnost se je splačala, trajnost staršev samoumevno. Kar življenja
sem potreboval, sem
saj so na koncu le do- dobil. /…/ Prilagoditve in po-
Učitelji so se mi ved- moč po principu
volili vpis in spreje- Med prvimi učen- no dodatno posvetili »kar potrebujem, to
pri razlagi učne snovi, dobim«
li nov izziv, kakršnega ci s CP v tej OŠ – izziv ko sem to potrebov-
al. /…/ Učitelj, ki je vedno
do takrat niso pozna- za šolo Bilo je lepo, ker na voljo za dodatno
sem bil pohvaljen razlago
li. /…/ za uspeh in napre-
dek. To je bila zame Zadovoljstvo z
Imel sem nekaj ur Skupaj s sestro dvo- nagrada.« načinom dela po
metodi pohvala za
Pozitivne izkušnje dodatne strokovne jčico in prijatelji uspeh in napredek
pomoči pri nekaterih
predmetih, nekaj pri- Prilagoditve in ure
lagoditev v samem dodatne pomoči ola-
razredu in to mi je jšajo izobraževanje
olajšalo izobraževan-
je, da sem lahko Zadovoljstvo z last-
končal osnovno šo- nim znanjem in
lo. /…/ izkušnjami
Imam veliko nove-
ga znanja, tako
strokovnega kot tu-
di tistega, ki ga ne da
nobena šola.«
izobraževalne poti dveh oseb s cerebralno paralizo