Page 116 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 116
PRIMERJALNE SOGOVORNIK A SOGOVORNIK B
ZNAČILNOSTI

IZJAVA KODA IZJAVA KODA

Negativne izkušnje »Do trenutka, ko Izogibanje šole »Ko sem padal, so se Posmehovanje sošol-
sem jaz vstopil v pr- vpisu OPP zaradi mi sošolci smejali, cev zaradi težav pri
vi razred na domači nekompetentnosti ker niso razumeli, da gibanju in hoji
šoli, niso imeli po- je to posledica CP in
dobnih izkušenj, zato Poniževanje in za- ne moje nerodnos- Sošolci so padanje
so se vpisu izogiba- ničevanje s stra- ti. /…/ pripisovali nerodnosti
li. /…/ ni sošolcev v sred- Učitelji in osta-
S sošolci v srednji šo- nji šoli li odrasli se niso niti Neukrepanje učitel-
li sem imel težave. potrudili razložiti os- jev in ostalih odraslih
Začelo se je tako, da Nekorekten odnos talim, za kaj gre, ni- glede posmehovanja
so me enostavno učiteljev do osebe ti niso preprečili pos-
zaničevali oz. me s CP mehovanja. /…/ Izobraževan-
poniževali. /…/ Biti vključen v os- je v prilagojeni šo-
Nekateri učitelji so Učitelji ne upošteva- novno šolo s prilago- li kot zaščita pred
se obnašali skrajno jo uradnih odločb pri jenim programom resničnim svetom
nestrokovno in mis- poučevanju osebe je zame pomenilo,
lili, da ker so učitelji, s CP da sem bil zavit v va- Trpljenje zaradi prip-
so nad vsem in si lah- to pred resničnim isane vloge dru-
116 ko privoščijo vse, tu- svetom. /…/ gačnega otroka
di to, da ne upoštev- Name so vedno vse-
ajo uradnih odločb. povsod gledali post- Prepoznavali so ga
Mislili so, da so oni rani kot ‘drugačnega’ samo kot negibnega
glavni, da jim nihče otroka in to boli. /…/ invalida
nič ne more.« Imeli so me samo za
negibnega invalida.«

POMEN IZOBRAŽEVANJA ZA OSEBO S CEREBRALNO PARALIZO

Pomen izo- »V primeru, da sem Spodbujanje samos- »Spoznal sem, da Spoznanje, da mora
braževanja za ne- nekaj zmogel sam, so tojnosti po principu mora vsak človek na- vsak človek poskrbeti
odvisno življenje mi pustili, da sem to »kar lahko oseba nar- jprej poskrbeti zase, zase, za svoje pravice
storil sam.« edi sama, naj nare- kajti nihče drug ne in za svojo blaginjo
di sama« bo poskrbel zanj, za
njegove pravice in za
njegovo blaginjo.«

Pomen izo- »Odkril sem, da me Odkrivanje spret- »Slabo in dobro hkra- Naučiti se postavi-
braževanja za ose- zanimajo računalni- nosti in talentov ti je bilo to, da sem ti zase
bni razvoj ki in da jih dobro ob- – računalništvo se kar naprej moral in postati močna
vladam. /…/ postavljati sam zase, osebnost
Sem čustveno Izoblikovanje čust- kar me je po eni st-
močnejši in vztrajne- veno močnejše in vz- rani obremenjevalo, Trpljenje zaradi pred-
jši. /…/ trajnejše osebnosti predsodki so me raz- sodkov je izoblikova-
Moj moto: najprej tekom šolanja jedali, po drugi strani lo odločnejši značaj
poskusi, potem reči pa sem se naučil biti osebe s CP
ne morem. /…/ Življenjski moto močan, naučil sem se
Bil sem tik pred tem, zahtevati in uveljavl- Naučiti se zahteva-
da se izpišem iz šole Razmišljanje o opus- jati svoje pravice.« ti in uveljavljati svoje
in tako končam san- titvi šolanja zaradi pravice
je o poklicu, ki bo do- poniževanja drugih
kaz, da zmorem in
da se z veliko volje Spoznanje, da je tre-
in truda daleč pride. ba kljub težavam in
Nisem se predal, v se- oviram vztrajati in se
bi sem našel neko truditi za svoj cilj
močno željo ter začel
ignorirati zbadljivke.«

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121