Page 113 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 113
proces in kaj z njim pridobi za kasnejše neodvisno življenje ter osebni 113
razvoj?

Metoda in raziskovalni pristop

V raziskavi smo uporabili kvalitativni raziskovalni pristop in tehniko polstruk-
turiranega intervjuja.

Vzorec

Vzorec je neslučajnosten in priročen, ker smo sogovornika pridobili na podlagi
poznanstva. V raziskavo sta bila vključena dva odrasla moška s CP.

Prvi sogovornik je star 24 let in ima postavljeno diagnozo spastične diplegi-
je. Uporablja invalidski voziček in dosega visoko stopnjo neodvisnosti. Obisko-
val je izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno
pomočjo. Šolanje je nadaljeval v programu srednjega poklicnega izobraževa-
nja v zavodu CIRIUS Kamnik. Trenutno se izobražuje na višji strokovni šoli v do-
mačem okolju. Zaradi lažjega razumevanja in večje preglednosti bom sogo-
vornika poimenovala sogovornik A.

Drugi sogovornik je star 28 let in ima postavljeno diagnozo spastične di-
plegije. Krajše razdalje lahko prehodi brez pripomočkov; omejitve so prisotne
pri hoji na prostem ali v širšem okolju. Za daljše razdalje uporablja invalidski
voziček. Njegov govor je težje razumljiv in dosega visoko raven neodvisnosti.
Sogovornik je obiskoval prilagojen izobraževalni program z nižjim izobrazbe-
nim standardom v domačem okolju. Šolanje je nadaljeval v programu nižjega
poklicnega izobraževanja v zavodu CIRIUS Kamnik. Sogovornika bom poime-
novala sogovornik B.

Zbiranje podatkov

Empirično gradivo smo pridobili s tehniko polstrukturiranega intervjuja. Inter­
vjuvali smo dve osebi s CP, ki sta bili v raziskavo vključeni na podlagi poznanst-
va. Pogovor z vsakim intervjuvancem je trajal približno eno uro, in sicer na kra-
ju, ki sta ga izbrala intervjuvana.

V kvalitativni raziskavi smo kot merski instrumentarij uporabili predhodno
določen okvir – smernice za intervju. Smernice so vsebovale vnaprej določene
teme intervjuja, ki so se neposredno nanašale na raziskovalni problem: izku-
šnje v povezavi s procesom izobraževanja, pomen izobraževanja za neodvisno
življenje in posameznikov psihosocialni razvoj ter potrebe in težave v proce-
su izobraževanja.

Vprašanja so bila osredotočena na izkušnje in stališča udeležencev; razde-
ljena so bila po temah, ki so se neposredno nanašale na raziskovalni problem.
Vprašanja so bila odprtega tipa, tako da sta lahko udeleženca svobodno go-

izobraževalne poti dveh oseb s cerebralno paralizo
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118