Page 58 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 58
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
− Prostovoljci: (1) aktivnejša vloga staršev pri vzgoji, (2) starša
glasneje izražata svoja pričakovanja, potrebe in zahteve, (3) spre-
membe z vidika otrok, (4) razbremenitev staršev.
− Strokovne delavke: (1) pomen informiranja, (2) zapolnjena vrzel
med domom in vzgojno-izobraževalnimi institucijami, (3) boljša
kvaliteta odnosov v družini.
Starša izpostavita, da so prostovoljci vedno dobrodošli. »Vrata zanje so
vedno odprta,« pove oče. Prostovoljci na dom prihajajo ob različnih dneh in
urah, otroke pa obiskujejo tudi v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Nji-
hov obisk na domu torej ni vnaprej predviden, a je s strani otrok vedno tež-
ko pričakovan:
»Ja, /otroci/ vedno sprašujejo, kdo bo zdaj prišel, a bodo al ne
bodo prišli. A bo prišel M. al Ž., rečem ja, ne vem, kdaj in kdo
pride, boste že videli. Zdej tud velik obiskujejo otroke v domu.«
(Oče)
Starši povedo, da se prostovoljci veliko ukvarjajo z otroci, da v družino
prinesejo veselje in igrače. Prav tako nudijo konkretno pomoč v gospodinj-
stvu, kakor poroča mama (»veliko nam pomagajo, tud pospravljat«), organi-
zirajo izlete za otroke in celo družino. Starša še povesta, da ju prisotnost in
vključevanje prostovoljcev razbremeni in v družino prinaša zadovoljstvo.
Ob tem opažata, da so otroci mirnejši in bolj veseli:
»Z otroki se je veliko naredlo. Niso več take živčarije. Pride en, ali
Ž. ali P. ali nekdo drug od njih /prostovoljcev/, pa grejo malo ven,
na sprehod, malo se igrajo, učijo se tukaj v sobi /.../ pa tak, ova-
ko, fino.« (Oče)
Starši pomembno vlogo prostovoljcem pripišejo tudi pri posredova-
nju v sodelovanju z različnimi institucijami. Pomembno vlogo prostovolj-
cev prepoznavajo v zvezi s starševstvom in vzgojo, in sicer tako, da skupaj
z njimi lahko delijo občutke in doživljanje različnih vzgojnih situacij. Od
prostovoljcev prav tako pridobijo različne informacije, uporabne nasvete in
skupaj z njimi razrešujejo konkretne vzgojne dileme.
»K. /prostovoljka/ je poskušala s temi pikami, a ne, da otroci mal
bolj ubogajo, da vidmo, kako jih lahko mi bolj rihtamo. Da otro-
ci bolje razmislijo. Imamo mi težave, da vsak pospravi svojo sobo.
Kdor pospravi, ne dobi piko, lahko potem gre nekam ven, dobi
58
− Prostovoljci: (1) aktivnejša vloga staršev pri vzgoji, (2) starša
glasneje izražata svoja pričakovanja, potrebe in zahteve, (3) spre-
membe z vidika otrok, (4) razbremenitev staršev.
− Strokovne delavke: (1) pomen informiranja, (2) zapolnjena vrzel
med domom in vzgojno-izobraževalnimi institucijami, (3) boljša
kvaliteta odnosov v družini.
Starša izpostavita, da so prostovoljci vedno dobrodošli. »Vrata zanje so
vedno odprta,« pove oče. Prostovoljci na dom prihajajo ob različnih dneh in
urah, otroke pa obiskujejo tudi v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Nji-
hov obisk na domu torej ni vnaprej predviden, a je s strani otrok vedno tež-
ko pričakovan:
»Ja, /otroci/ vedno sprašujejo, kdo bo zdaj prišel, a bodo al ne
bodo prišli. A bo prišel M. al Ž., rečem ja, ne vem, kdaj in kdo
pride, boste že videli. Zdej tud velik obiskujejo otroke v domu.«
(Oče)
Starši povedo, da se prostovoljci veliko ukvarjajo z otroci, da v družino
prinesejo veselje in igrače. Prav tako nudijo konkretno pomoč v gospodinj-
stvu, kakor poroča mama (»veliko nam pomagajo, tud pospravljat«), organi-
zirajo izlete za otroke in celo družino. Starša še povesta, da ju prisotnost in
vključevanje prostovoljcev razbremeni in v družino prinaša zadovoljstvo.
Ob tem opažata, da so otroci mirnejši in bolj veseli:
»Z otroki se je veliko naredlo. Niso več take živčarije. Pride en, ali
Ž. ali P. ali nekdo drug od njih /prostovoljcev/, pa grejo malo ven,
na sprehod, malo se igrajo, učijo se tukaj v sobi /.../ pa tak, ova-
ko, fino.« (Oče)
Starši pomembno vlogo prostovoljcem pripišejo tudi pri posredova-
nju v sodelovanju z različnimi institucijami. Pomembno vlogo prostovolj-
cev prepoznavajo v zvezi s starševstvom in vzgojo, in sicer tako, da skupaj
z njimi lahko delijo občutke in doživljanje različnih vzgojnih situacij. Od
prostovoljcev prav tako pridobijo različne informacije, uporabne nasvete in
skupaj z njimi razrešujejo konkretne vzgojne dileme.
»K. /prostovoljka/ je poskušala s temi pikami, a ne, da otroci mal
bolj ubogajo, da vidmo, kako jih lahko mi bolj rihtamo. Da otro-
ci bolje razmislijo. Imamo mi težave, da vsak pospravi svojo sobo.
Kdor pospravi, ne dobi piko, lahko potem gre nekam ven, dobi
58