Page 58 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 58
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

− Prostovoljci: (1) aktivnejša vloga staršev pri vzgoji, (2) starša
glasneje izražata svoja pričakovanja, potrebe in zahteve, (3) spre-
membe z vidika otrok, (4) razbremenitev staršev.

− Strokovne delavke: (1) pomen informiranja, (2) zapolnjena vrzel
med domom in vzgojno-izobraževalnimi institucijami, (3) boljša
kvaliteta odnosov v družini.
Starša izpostavita, da so prostovoljci vedno dobrodošli. »Vrata zanje so

vedno odprta,« pove oče. Prostovoljci na dom prihajajo ob različnih dneh in
urah, otroke pa obiskujejo tudi v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Nji-
hov obisk na domu torej ni vnaprej predviden, a je s strani otrok vedno tež-
ko pričakovan:

»Ja, /otroci/ vedno sprašujejo, kdo bo zdaj prišel, a bodo al ne
bodo prišli. A bo prišel M. al Ž., rečem ja, ne vem, kdaj in kdo
pride, boste že videli. Zdej tud velik obiskujejo otroke v domu.«
(Oče)
Starši povedo, da se prostovoljci veliko ukvarjajo z otroci, da v družino
prinesejo veselje in igrače. Prav tako nudijo konkretno pomoč v gospodinj-
stvu, kakor poroča mama (»veliko nam pomagajo, tud pospravljat«), organi-
zirajo izlete za otroke in celo družino. Starša še povesta, da ju prisotnost in
vključevanje prostovoljcev razbremeni in v družino prinaša zadovoljstvo.
Ob tem opažata, da so otroci mirnejši in bolj veseli:
»Z otroki se je veliko naredlo. Niso več take živčarije. Pride en, ali
Ž. ali P. ali nekdo drug od njih /prostovoljcev/, pa grejo malo ven,
na sprehod, malo se igrajo, učijo se tukaj v sobi /.../ pa tak, ova-
ko, fino.« (Oče)
Starši pomembno vlogo prostovoljcem pripišejo tudi pri posredova-
nju v sodelovanju z različnimi institucijami. Pomembno vlogo prostovolj-
cev prepoznavajo v zvezi s starševstvom in vzgojo, in sicer tako, da skupaj
z njimi lahko delijo občutke in doživljanje različnih vzgojnih situacij. Od
prostovoljcev prav tako pridobijo različne informacije, uporabne nasvete in
skupaj z njimi razrešujejo konkretne vzgojne dileme.
»K. /prostovoljka/ je poskušala s temi pikami, a ne, da otroci mal
bolj ubogajo, da vidmo, kako jih lahko mi bolj rihtamo. Da otro-
ci bolje razmislijo. Imamo mi težave, da vsak pospravi svojo sobo.
Kdor pospravi, ne dobi piko, lahko potem gre nekam ven, dobi

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63