Page 61 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 61
u vajanje prožne podpor e otrokom iz r anljivih družin
Prepoznana potreba po podpori družini v njenem življenjskem polju je
izražena tudi v naslednji izjavi vzgojiteljice.
»Mi pogrešamo nekoga, ki bi delal z otroki in družino doma. Da
bi bil ta krog pomoči strnjen, ker tukaj je luknja.« (Vzgojiteljica 3)
Vmesna oblika prožne prostovoljske podpore posameznim otrokom
in hkrati družini na domu se v očeh strokovnjakinj pokaže kot premostitev
opažene vrzeli med domom in vzgojno-izobraževalnimi konteksti, v kate-
re so otroci vključeni. Nakazuje, da tak pristop lahko katalizira dialog med
njimi in omehča potencialna neskladja ali mimohode. Socialna delavka s
CSD pove, da opaža boljše odnose v družini in naklonjenost do prostovolj-
cev s strani staršev:
»Opažam, da sta starša prostovoljce zelo dobro sprejela. Med nji-
mi se je spletla prijateljska vez. Otroci so jih zelo veseli, kadar pri-
dejo.« (Socialna delavka)
Ena od vzgojiteljic ob tem izpostavi tudi pomen razbremenilne vloge
prostovoljcev za starša:
»[…] v njihovem odnosu je videti navezanost in domačnost. Star-
ša sta vsaj delno razbremenjena.« (Vzgojiteljica 1)
Različne strokovne delavke so opazile dobro sodelovanje prostovolj-
cev s starši, po drugi strani pa so izpostavile pomembno vlogo prostovolj-
cev kot njihovih informatorjev.
»Dober vidik vidim v tem, da se starša obračata na prostovoljce in
dobita potrebne informacije. Za nas je tudi pomembno sodelova-
nje prostovoljcev na timskih sestankih za otroke, saj ti veliko časa
preživijo z otroki in nam o tem lahko poročajo.« (Vzgojiteljica 2)
Prostovoljcem je prav tako pripisana pomembna vloga povezovalcev z
različnimi institucijami in organizacijami:
»Pomemben vidik sodelovanja vidimo tudi pri sodelovanju pro-
stovoljcev in strokovnih delavcev tako z našo kot drugimi institu-
cijami. Menim, da je tak način sodelovanja, ki povezuje vse vple-
tene, staršem in otrokom lahko v veliko pomoč.« (Vgojiteljica 1)
Vzgojiteljice vzgojno-izobraževalne ustanove, v katero so nameščeni
otroci dotične družine, opredelijo lastno izkušnjo sodelovanja v projektu
in vlogo v procesu uvajanja prožnih podpor:
61
Prepoznana potreba po podpori družini v njenem življenjskem polju je
izražena tudi v naslednji izjavi vzgojiteljice.
»Mi pogrešamo nekoga, ki bi delal z otroki in družino doma. Da
bi bil ta krog pomoči strnjen, ker tukaj je luknja.« (Vzgojiteljica 3)
Vmesna oblika prožne prostovoljske podpore posameznim otrokom
in hkrati družini na domu se v očeh strokovnjakinj pokaže kot premostitev
opažene vrzeli med domom in vzgojno-izobraževalnimi konteksti, v kate-
re so otroci vključeni. Nakazuje, da tak pristop lahko katalizira dialog med
njimi in omehča potencialna neskladja ali mimohode. Socialna delavka s
CSD pove, da opaža boljše odnose v družini in naklonjenost do prostovolj-
cev s strani staršev:
»Opažam, da sta starša prostovoljce zelo dobro sprejela. Med nji-
mi se je spletla prijateljska vez. Otroci so jih zelo veseli, kadar pri-
dejo.« (Socialna delavka)
Ena od vzgojiteljic ob tem izpostavi tudi pomen razbremenilne vloge
prostovoljcev za starša:
»[…] v njihovem odnosu je videti navezanost in domačnost. Star-
ša sta vsaj delno razbremenjena.« (Vzgojiteljica 1)
Različne strokovne delavke so opazile dobro sodelovanje prostovolj-
cev s starši, po drugi strani pa so izpostavile pomembno vlogo prostovolj-
cev kot njihovih informatorjev.
»Dober vidik vidim v tem, da se starša obračata na prostovoljce in
dobita potrebne informacije. Za nas je tudi pomembno sodelova-
nje prostovoljcev na timskih sestankih za otroke, saj ti veliko časa
preživijo z otroki in nam o tem lahko poročajo.« (Vzgojiteljica 2)
Prostovoljcem je prav tako pripisana pomembna vloga povezovalcev z
različnimi institucijami in organizacijami:
»Pomemben vidik sodelovanja vidimo tudi pri sodelovanju pro-
stovoljcev in strokovnih delavcev tako z našo kot drugimi institu-
cijami. Menim, da je tak način sodelovanja, ki povezuje vse vple-
tene, staršem in otrokom lahko v veliko pomoč.« (Vgojiteljica 1)
Vzgojiteljice vzgojno-izobraževalne ustanove, v katero so nameščeni
otroci dotične družine, opredelijo lastno izkušnjo sodelovanja v projektu
in vlogo v procesu uvajanja prožnih podpor:
61