Page 56 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 56
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

in organizacijsko razpršijo, konceptualni okvir pa se ne spreminja. Tretjo
nevtralizacijsko potezo pa poimenuje »absorbcija«. Pri tej se nova koncep-
cija prožne podpore sprejme, novo pa se v procesu uveljavljanja subtilno in
komaj zaznavno spremeni. V taki praksi se prožne oblike podpor le vstavi v
že veljavne strukture. Zunanji opazovalci tako dobijo vtis, da je nastalo ne-
kaj novega, kar bo pretrgalo s starim sistemom. Kot pravi avtor, se udejanja
scenarij, v katerem je novo postavljeno »pred ozadje starega« (prav tam). Iz-
postavi, da bi moral alternativni teoretični diskurz uvajanja prožnih pod-
por zagovarjati temeljitejše konceptualne in organizacijske spremembe, ki
vključujejo razvoj novih generativnih razlagalnih vzorcev strokovnega ose-
bja, ki pomoč izvaja. Šele ti lahko podelijo npr. »vzgojni resničnosti« dolo-
čen pomen s tem, ko se na to resničnost naravnajo in ko se sočasno resnič-
nost naravna sama nase (prav tam). Prav tu je potrebno vlagati še veliko
napora, da bi v prihodnje ob uvajanju prožnih oblik podpor ranljivim dru-
žinam in njihovim otrokom prišlo do temeljite zamenjave perspektive.

Namen in cilji
Prispevek izhaja iz spoznanj, pridobljenih v okviru participatornega akcij-
skega raziskovanja ranljivih družin, v katerih gre pri uvajanju prožnih ob-
lik podpore ranljivim družinam za povezovanje in sodelovanje strokov-
njakov različnih ustanov, raziskovalk ter skupine študentov in študentk.1
Osredotočimo se na prikaz spoznanj, kako izkušnjo uvajanja prožnih ne-
formalnih in prostovoljskih oblik podpore v primeru ene od ranljivih dru-
žin, vključenih v projekt, zaznavajo starši in drugi udeleženi v raziskavi.

Metoda dela
Uporabljena sta kvalitativni raziskovalni pristop in participatorno akcij-
sko raziskovanje. Za slednje je značilno, da si udeleženci in udeleženke sko-
zi faze načrtovanja, delovanja, opazovanja in razmišljanja prizadevajo za
spremembe, ob upoštevanju realnosti vsakdanjega življenja. To lahko vodi
do družbenega ukrepanja, sprememb in izboljšanja položaja socialne real-
nosti (prim. Hall, 1981; Kemmis in McTaggart, 2005). Akcije sprožanja spre-
memb v življenjskem polju družin so v naši raziskavi potekale na dveh rav-

1 Izkušnje otrok in mladostnikov iz ranljivih družin o virih (po)moči (nosilka dr.
Jana Rapuš Pavel, interni projekt PeF, 2016); Študije usklajenosti vpletenih v podpo-
ro ranljivim družinam ter akcijski razvoj prožnih oblik podpore (nosilka dr. Špela
Razpotnik, interni projekt PeF, 2015); Analiza stanja in ocena potreb med ranljivimi
družinami (nosilka dr. Špela Razpotnik, interni projekt PeF, 2014).

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61