Page 57 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 57
u vajanje prožne podpor e otrokom iz r anljivih družin

neh. Prva je bila usmerjena v mobilizacijo družinskih virov in konkretno
pomoč družini ter njenim otrokom, na drugi ravni pa smo si raziskoval-
ke, strokovne delavke in prostovoljci, ki smo se vključevali v podporo otro-
kom in v družinsko dogajanje, izmenjavali opažanja, si delili informacije in
sproti izgrajevali vpogled v dogajanje ter potrebe družine in posameznih
otrok. Na tej osnovi so bile nato sprožene številne pobude za razne akcije,
tako v podporo otrokom kot celotni družini. V prispevku izpostavimo pri-
mer družine, s katero v akcijskem projektu tesneje sodelujemo v obdobju
zadnjih dveh let.

Družino sestavljata starša brez zaposlitve in sedem otrok. Večina ot-
rok je vključena v vzgojno-izobraževalne ustanove različnih stopenj. V
projektu v podporo družini prostovoljno sodeluje večje število študentov
in študentk z različnih oddelkov Pedagoške fakultete Univerze v Ljublja-
ni. Frekventnost stikov z otroki in družino je stalna in dokaj velika, ni pa
strukturirana, organizirana ali vnaprej natanko predvidena, predvsem za-
radi svoje prostovoljske organiziranosti in dejstva, da se sodelovanje in nje-
gov format sproti vzpostavljata in razvijata (prim. Razpotnik idr., 2016).
Vključene v raziskavo smo prosili, naj vodijo dnevniške zapise ter poroči-
la o svojem delu z družino. Beležili smo tudi izvedbe t. i. tematskih konfe-
renc in družinskih konferenc (prim. Doolan, 2007; ), ki smo jih organizi-
rali v primeru aktualiziranih potreb posameznih otrok dotične družine v
različnih življenjskih situacijah. S prostovoljci smo izvedli skupinski pogo-
vor, pogovor o izkušnjah sodelovanja smo izvedli tudi s staršema. Sodelu-
joče prostovoljce in strokovnjake, vpete v podporo konkretni družini, smo
prosili, naj podajo pisno refleksijo o tem, kako ob tovrstni podpori zazna-
vajo spremembe pri družini in otrocih. V postopku kvalitativne analize
zbranih podatkov iz omenjenih virov smo glede na zastavljeno raziskoval-
no vprašanje opredelili nekatere ključne teme, ki jih strnjeno predstavimo
v nadaljevanju.

Spoznanja ob uvajanju prožne prostovoljske podpore ranljivi
družini – vidik staršev, prostovoljcev in strokovnih delavk
V postopku kvalitativne analize zbranih podatkov o izkušnji uvajanja pro-
žne prostovoljske podpore smo s strani udeleženih akterjev raziskave pre-
poznali naslednje ključne teme:
− Starši: (1) ukvarjanje z otroki, (2) boljše počutje in napredek otrok,
(3) konkretna pomoč.

57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62