Page 59 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 59
u vajanje prožne podpor e otrokom iz r anljivih družin
sladoled, drugi za kazen ne dobijo /.../. Mora tako malo razmis-
lit. Drugi dan bo stoposto pospravil. To je to, je koristno.« (Oče)
Prostovoljci in raziskovalke, ki občasno prav tako obiskujemo druži-
no, ugotavljamo, da se starša vse bolje znajdeta v mreži prostovoljcev, ki
obiskujejo družino, in da s časom tudi že uspeta glasneje izražati svoja pri-
čakovanja ali delegirati naloge in izpostaviti svoje potrebe. Opažamo tudi,
da skozi čas starša vse bolj dobivata jasno sliko, na koga se obrniti po pod-
poro za kakšno stvar. Ugotavljamo še, da starša pri urejanju zadev pogo-
steje kot v preteklosti sama naredita prvi korak in stopita v sodelovanje z
organizacijami in ustanovami. Konkretne spremembe se da zaznati pred-
vsem na področju vzgojnega delovanja, jasnosti pri izražanju svojih želja
in zahtev pri vzgoji otrok (prim. Razpotnik idr., 2016). Tako ena od prosto-
voljk pove:
»Imam vtis, da tudi starša počasi postajata dovzetna za prizade-
vanja in malo jasneje, bolj odločno vzgojno nastopata pred otroci
/.../. Starši so se začeli spraševati oz. se pogovarjati o vzgojnih pri-
stopih, mama je stopila iz ozadja.« (Prostovoljka 1)
Spremembe s stališča otrok moremo zaznati predvsem v smislu njiho-
ve večje odprtosti ter izražanja lastnih želja in pričakovanj:
»Nekateri otroci so veliko bolj odprti in veliko več povejo, bolj so
proaktivni, o čemer nam poročajo tudi vzgojitelji oz. pedagogi,
nekateri vzgojitelji so začeli razmišljati o smotrnosti dosedanje li-
nije posebnega šolanja za otroke itd. /.../. Težko je povedati, kaj so
bili pozitivni učinki našega udejstvovanja, ampak stvari se spre-
minjajo.« (Prostovoljec 2)
S strani prostovoljcev je tako pri otrocih kot tudi starših izraženo opa-
žanje stopnjevanja moči in napredka:
»Vidim starša, ki se po svojih močeh trudita /.../. Sodelujeta, pris-
luhneta nasvetom, vztrajata, vabita v družino in k skupnemu de-
lovanju.« (Prostovoljka 4)
Spodnji citat govori o občutku, da je področje vzgojnega delovanja tis-
to, na katerem starša potrebujeta največ podpore, medtem ko so druga pod-
ročja delovanja (skrb za finance, stanovanje) bolj pod njunim nadzorom,
vendar pa jima tudi pri obvladovanju teh (»trših« vidikov) lahko pomaga
razbremenilna vloga prostovoljskega udejstvovanja na domu:
59
sladoled, drugi za kazen ne dobijo /.../. Mora tako malo razmis-
lit. Drugi dan bo stoposto pospravil. To je to, je koristno.« (Oče)
Prostovoljci in raziskovalke, ki občasno prav tako obiskujemo druži-
no, ugotavljamo, da se starša vse bolje znajdeta v mreži prostovoljcev, ki
obiskujejo družino, in da s časom tudi že uspeta glasneje izražati svoja pri-
čakovanja ali delegirati naloge in izpostaviti svoje potrebe. Opažamo tudi,
da skozi čas starša vse bolj dobivata jasno sliko, na koga se obrniti po pod-
poro za kakšno stvar. Ugotavljamo še, da starša pri urejanju zadev pogo-
steje kot v preteklosti sama naredita prvi korak in stopita v sodelovanje z
organizacijami in ustanovami. Konkretne spremembe se da zaznati pred-
vsem na področju vzgojnega delovanja, jasnosti pri izražanju svojih želja
in zahtev pri vzgoji otrok (prim. Razpotnik idr., 2016). Tako ena od prosto-
voljk pove:
»Imam vtis, da tudi starša počasi postajata dovzetna za prizade-
vanja in malo jasneje, bolj odločno vzgojno nastopata pred otroci
/.../. Starši so se začeli spraševati oz. se pogovarjati o vzgojnih pri-
stopih, mama je stopila iz ozadja.« (Prostovoljka 1)
Spremembe s stališča otrok moremo zaznati predvsem v smislu njiho-
ve večje odprtosti ter izražanja lastnih želja in pričakovanj:
»Nekateri otroci so veliko bolj odprti in veliko več povejo, bolj so
proaktivni, o čemer nam poročajo tudi vzgojitelji oz. pedagogi,
nekateri vzgojitelji so začeli razmišljati o smotrnosti dosedanje li-
nije posebnega šolanja za otroke itd. /.../. Težko je povedati, kaj so
bili pozitivni učinki našega udejstvovanja, ampak stvari se spre-
minjajo.« (Prostovoljec 2)
S strani prostovoljcev je tako pri otrocih kot tudi starših izraženo opa-
žanje stopnjevanja moči in napredka:
»Vidim starša, ki se po svojih močeh trudita /.../. Sodelujeta, pris-
luhneta nasvetom, vztrajata, vabita v družino in k skupnemu de-
lovanju.« (Prostovoljka 4)
Spodnji citat govori o občutku, da je področje vzgojnega delovanja tis-
to, na katerem starša potrebujeta največ podpore, medtem ko so druga pod-
ročja delovanja (skrb za finance, stanovanje) bolj pod njunim nadzorom,
vendar pa jima tudi pri obvladovanju teh (»trših« vidikov) lahko pomaga
razbremenilna vloga prostovoljskega udejstvovanja na domu:
59