Page 257 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 257
Povzetki

Katarina Aškerc in Alenka Flander
Prvine internacionalizacije visokošolskega izobraževanja
v Sloveniji – praksa in izzivi
Študije, evalvacije in razprave o internacionalizaciji visokega šolstva kaže-
jo pozitivne učinke na izboljšanje kakovosti visokošolskega izobraževanja
tako na individualni ravni visokošolskih deležnikov kot tudi širši institu-
cionalni, nacionalni in mednarodni ravni. V tem kontekstu internaciona-
lizacijo visokega šolstva razumemo kot proces integracije mednarodne,
medkulturne ali globalne razsežnosti v namene, funkcije in izvajanje vi-
sokošolskega izobraževanja (Knight, 2004: 9). V prispevku se osredotoča-
mo na prepoznavanje prvin internacionalizacije doma in internacionali-
zacije kurikuluma v slovenskem visokem šolstvu z namenom predstaviti
stanje na področju internacionalizacije visokošolskega izobraževanja v Slo-
veniji, s poudarkom na pedagoškem delu, in na osnovi prikaza rezultatov
več raziskav, izvedenih v letih 2013–2015 med študenti ter akademskim in
strokovnim osebjem. Na osnovi zbranih podatkov ugotavljamo, da je inter-
nacionalizacija doma na večini visokošolskih zavodov v Sloveniji še vedno
v zametkih. Razvidne so afinitete za udejanjanje različnih pristopov inter-
nacionalizacije pedagoškega dela, vendar so te prisotne predvsem na pri-
marni, individualni ravni posameznikov, kaže pa se potreba po sistemski
podpori na ravni visokošolskih politik in strategij. Na osnovi predstavi-
tve rezultatov, pregleda relevantne literature in strateških dokumentov v

257
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262