Page 217 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 217
Povezanost dejavnikov z dosežki učencev
pri kemiji v raziskavi TIMSS 2011

Karmen Svetlik

Pričujoči prispevek se navezuje na rezultate raziskave TIMSS 2011 (Tren-

ds in Internatonal Mathematics and Science Study), ki se v Sloveniji izvaja
že petič v razdobju dvajsetih let. Raziskava se izvaja pod okriljem neodvi-
snega mednarodnega združenja raziskovalnih inštitucij in državnih razi-
skovalnih agencij IEA (International Association for the Evalution of Edu-
cational Achievement). V prispevku je predstavljena raziskava TIMSS od
njenih izhodišč do same metodologije. Največja pozornost je namenjena
naravoslovju, predvsem področju kemije. V empiričnem delu so predsta-
vljeni rezultati umestitve kemijskih nalog v preizkusu znanja glede na us-
pešnost reševanja, po vsebinskih in kognitivnih področjih ter tipu naloge
po mejnikih znanja v Sloveniji. Po posameznih mejnikih znanja so predsta-
vljeni tudi rezultati povezanosti stališč učencev z dosežki iz kemije pri nas.

O raziskavi TIMSS
Namen raziskave TIMSS je na mednarodni ravni omogočiti državam, da
z enakimi preizkusi znanja v enakih pogojih ugotovijo raven znanja svojih
šolarjev iz vsebin, ki se jih naučijo v šoli. Raziskava TIMSS temelji na kuri-
kulu za naravoslovje in matematiko. Kurikularni model TIMSS obravna-
va tri ravni: načrtovani, izvedeni in doseženi kurikulum. Načrtovani kuri-
kulum sestavljajo naravoslovni in matematični cilji poučevanja ter učenja,
določeni s šolskim sistemom. Izvedeni kurikulum je naravoslovni in ma-

217
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222