Page 199 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 199
Dejavniki finančne pismenosti
med slovenskimi petnajstletnicami
in petnajstletniki, vključenimi
v mednarodno raziskavo PISA 2012

Ana Mlekuž

Finančna pismenost postaja vedno zanimivejši predmet raziskovanja

predvsem zaradi svojega vpliva na upravljanje osebnih financ. Zaskrblju-
joči so rezultati raziskav finančne pismenosti med porabniki, ki kažejo na
to, da je finančna pismenost med populacijo zelo nizka, kar se včasih kaže
celo kot napačno razumevanje in napačno interpretiranje osnovnih finanč-
nih storitev (Smyczek in Matysiewicz, 2015). Prav tako so rezultati pokazali,
da se stopnja finančne pismenosti med porabniki pomembno razlikuje tudi
glede na spol, stopnjo izobrazbe ter finančno stanje. Porabniki z višjo stop-
njo finančne pismenosti vedo več o denarju in lahko bolje upravljajo s svo-
jimi dohodki ter na tak način izboljšujejo svoje finančno stanje, medtem ko
se porabniki z nižjo stopnjo finančne pismenosti večkrat zapletejo v množi-
co finančnih težav. Ker dandanes gospodarske razmere posameznike silijo
k velikemu številu kompleksnih finančnih odločitev, potrebujejo za uspeš-
no delovanje na tem področju neko osnovno znanje ekonomije ter pozna-
vanje delovanja gospodarstva in finančnih institucij. Posamezniki morajo
biti torej vsaj malo finančno pismeni (prav tam).

Da odrasel posameznik doseže razumevanje ekonomskih struk-
tur, mora najprej usvojiti razumevanje različnih konceptov, ki so sestav-
ni elementi gospodarstva in osebnih financ (Scheinholtz, Holden in Kali-
sh, 2012). Najprej mora usvojiti določeno stopnjo numeričnih sposobnosti,
razumevanja denarja in samega ekonomskega sistema. Ta razvoj se prične
že pri samem rojstvu in je odvisen od kognitivnih sposobnosti posamezni-

199
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204